Skip to content
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Free & Open Source for Fire & Rescue Articles

  • Αρχική | Home
  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Υγιεινή & Ασφάλεια
    • Ιστορία
    • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
    • Πυρανίχνευση
    • Ανίχνευση Αερίων
    • Πρώτες Βοήθειες
    • Δασοπροστασία
    • Τεχνική Διάσωση
    • Συμβουλές
    • Τεχνολογία
    • Haz.Mat – CBRNE
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ
  • ENGLISH
    • SPECIAL Articles
  • Quiz – Τέστ γνώσεων
  • Home
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
  • Πυρασφάλεια Ελικοδρομίων
  • Ζαφειρίου Στέφανος
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Πυρασφάλεια Ελικοδρομίων

1 min read
65
Κοινοποιήστε στα Social ή εκτυπώστε το άρθρο
Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]

Το παρόν άρθρο έχει σκοπό να σας παρουσιάσει στο πρώτο μέρος την βασική δομή και λειτουργία ενός ελικοδρομίου και στο δεύτερο τις απαιτήσεις της πυρασφάλειας ενός ελικοδρομίου.

Αυτή τη στιγμή λειτουργούν στην Ελλάδα 67 ελικοδρόμια, αδειοδοτημένα από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Από αυτά, τα 49 είναι δημοσίου συμφέροντος (44 Δημοτικά και 5 Νοσοκομείων) και έχουν σκοπό την κάλυψη αναγκών απομακρυσμένων περιοχών της χώρας (μεταφορά ασθενών, κ.λπ.), τη συγκράτηση του πληθυσμού τους καθώς και την ανάπτυξη των πλουτοπαραγωγικών πηγών και του τουρισμού των εν λόγω περιοχών. Τα υπόλοιπα 18 ελικοδρόμια ανήκουν σε ιδιώτες. Ως προς τη γεωγραφική τους κατανομή, 41 από αυτά βρίσκονται στο νησιωτικό σύμπλεγμα του Αιγαίου Αρχιπελάγους, 4 στην περιοχή του Ιονίου Πελάγους και 22 στην ηπειρωτική χώρα, κυρίως κατά μήκος των βορείων συνόρων της χώρας.

  1. Βασική δομή και λειτουργία ενός ελικοδρομίου

Το ελικοδρόμιο είναι ένας μικρός σχετικά χώρος κατάλληλα διαμορφωμένος για χρήση μόνο από ελικόπτερα. Τα οργανωμένα ελικοδρόμια διακρίνονται σε στρατιωτικά και πολιτικά. Τα πολιτικά διακρίνονται σε δημόσια και ιδιωτικά. Το ελικοδρόμιο είναι αεροδρόμιο επί του εδάφους σε σταθερή, υπερυψωμένη ή μη κατασκευή προορισμένη να χρησιμοποιείται όλο ή εν μέρει για την άφιξη, ανα­χώρηση και επίγεια κίνηση ελικοπτέρων. Συμπληρώνονται με αναγκαίες εγκαταστάσεις εφοδιασμού καυσίμου, φωτισμού, ειδικά αν λειτουργούν όλο το εικοσιτετράωρο, ανεμούρια ή και υπόστεγα.

Κάθε ελικοδρόμιο διαθέτει τα εξής οπτικά βοηθήματα:

  • Ημερήσια σήμανση ελικοδρομίου με το γράμμα «Η» στο κέντρο του δαπέδου λευκού χρώματος.
  • Ημερήσια σήμανση ζώνης επαφής (touchdown and lift-off area / TLOF) με κυκλική γραμμή κίτρινου χρώματος
  • Ημερήσια σήμανση περιοχής προσγείωσης – ανύψωσης (final approach and takeoff area / FATO) με περιμετρική γραμμή (σε κύκλο ή τετράγωνο) λευκού χρώματος, ενώ διαθέτει είτε χωνευτά στο έδαφος είτε υπερυψωμένα, φώτα πράσινου χρώματος για νυχτερινή σήμανση.
  • Ζώνη ασφαλείας (aire de securite)
  • Επικουρικά των φώτων που χρησιμοποιούνται στα σημεία αποπροσγείωσης και προσέγγισης μπορεί να χρησιμοποιηθούν και προβολείς, για τον συνολικό φωτισμό του ελικοδρομίου, ενώ είναι επιβεβλημένη η ύπαρξη ενός φωτιζόμενου ανεμουρίου.

Φορέας διαχείρισης ενός ελικοδρομίου (εκτός από τα στρατιωτικά) μπορεί να είναι είτε νομικό είτε φυσικό πρόσωπο, που θα είναι υπεύθυνο για τη διοίκηση, διαχείριση, λειτουργία και τυχόν εκμετάλλευση των υποδομών και υπηρεσιών του ελικοδρομίου, καθώς και για το συντονισμό των τυχόν δρα­στηριοποιούμενων επιχειρήσεων εντός των ορίων του ελικοδρομίου, στο οποίο χορηγείται η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ελικοδρομίου.

Την άδεια ενός ελικοδρομίου την εκδίδει η διεύθυνση αερολιμένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Ο φορέας διαχείρισης είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία του ελικοδρομίου σύμφωνα με τον τρόπο που περιγράφεται στην άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του και στο εγκεκριμένο εγχειρίδιο λειτουργίας. Είναι υπεύθυνος για την αρχική εκπαίδευση και επαναλαμβανόμενες εκπαιδεύσεις του προσωπικού του, σύμφωνα με την ισχύουσα αεροπορική νομοθεσία. Είναι επίσης υπεύθυνος για την αναφορά στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και σε άλλους φορείς, κάθε αεροπορικού ατυχήματος, σοβαρού συμβάντος ή συμβάντος, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Τα ελικοδρόμια, στα οποία διεξάγονται προγραμματισμένες (τακτικές) πτήσεις μεταφοράς επιβατών, ταχυδρομείου, φορτίου, παρέχονται υπηρεσίες συντήρησης – επισκευής ελικοπτέρων, ανεφοδιασμός με καύσιμα, ή εδρεύει σχολή εκπαίδευσης, απαιτείται υποχρεωτικά να διαθέτουν εγχειρίδιο λειτουργίας.

Στο εγχειρίδιο λειτουργίας ελικοδρομίου περιέχονται όλες οι πληροφορίες που αφορούν στο ελικοδρόμιο καθώς και οδηγίες που είναι απαραίτητες στο προσωπικό του για την ομαλή και την ασφαλή λειτουργία του.

Η χρήση πεδίου προσγείωσης ελικοπτέρων επιτρέπεται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας σύμφωνα με τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας. Τα ελικοδρόμια δύναται να χρησιμοποιηθούν σε περιπτώσεις έκτακτων αναγκών όπως θεομηνίες ή αεροδιακομιδές ασθενών από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες και αρχές, χωρίς άδεια του φορέα διαχείρισης.

Ο χειριστής του ελικοπτέρου είναι υπεύθυνος για την πτητική λειτουργία του ελικοπτέρου σε πεδία προσγείωσης, έχει την πλήρη ευθύνη για την καταλληλόλητα του πεδίου προσγείωσης και κρίνει, ενώ βρί­σκεται στον αέρα, την καταλληλόλητα της περιοχής.

Οι υπεύθυνοι καθημερινής λειτουργίας, συντήρησης, πυρασφάλειας του ελικοδρομίου, πρέπει να είναι πρόσωπα εκπαιδευμένα αντίστοιχα από την Διεύθυνση Αερολιμένων για θέματα πυρασφάλειας και την Διεύθυνση Ασφάλειας Αερολιμένων για θέματα ασφάλειας κατά εκνόμων ενεργειών. Το κόστος της εκπαίδευσης επιβαρύνει τους φορείς λειτουργίας του ελικοδρομίου.

  1. Απαιτήσεις της πυρασφάλειας ενός ελικοδρομίου

Τα ελικοδρόμια, όπως πολλές δομές, διέπονται από ένα κανονισμό λειτουργίας, αλλά και ένα κανονισμό πυρασφαλείας που εξασφαλίζει την ασφαλή λειτουργία τους. Ο κανονισμός οριοθετεί τις απαιτήσεις και υποχρεώσεις στον ελάχιστο απαιτούμενο πυροσβεστικό εξοπλισμό, στα μέσα, στα πυροσβεστικά υλικά, στο προσωπικό, στην εκπαίδευση αλλά και στις διαδικασίες που πρέπει να υπάρχουν ώστε να διασφαλίζεται ο επιθυμητός βαθμός ασφαλείας στα ελικοδρόμια, βάσει των εθνικών (ΥΠΑ) και διεθνών κανονισμών (ICAO).

Οι ομάδες πυρόσβεσης και διάσωσης, ενός ελικοδρομίου πρέπει να είναι οργανωμένες, εξοπλισμένες, στελεχωμένες και εκπαιδευμένες, ώστε να είναι ικανές να ανταποκριθούν σε ένα αεροπορικό ατύχημα αποτελεσματικά και στους απαιτούμενους χρόνους με κύριο σκοπό την διάσωση της ανθρώπινης ζωής και την έγκαιρη κατάσβεση μιας πυρκαγιάς πριν λάβει διαστάσεις.

Το ελικοδρόμιο, είναι ιδιαίτερος χώρος με υψηλό δείκτη επικινδυνότητας λόγο της ύπαρξης του ελικοπτέρου, που έχει οριζόντια και κάθετα στροφεία (έλικες), εύφλεκτα καύσιμα και ισχυρές αεροδυναμικές δυνάμεις. Γι’ αυτό τον λόγο η παρουσία εκπαιδευμένου – εξειδικευμένου προσωπικού πυρασφαλείας σε θέματα πυρόσβεσης ελικοδρομίων είναι απαραίτητη και ξεφεύγει από την «καθημερινή» πυροσβεστική δράση. Ο πυροσβέστης καλείται να δράσει σε ένα επικίνδυνο περιβάλλον, με κίνδυνους από τα μηχανικά μέρη του ελικοπτέρου, «πάνω» σε ένα πολύ ακριβό και δύσχρηστο μηχάνημα με ιδιαιτερότητες στο «άνοιγμα» του και την διάσωση ατόμων από τους χώρους του.

Στον παρακάτω πίνακα, βλέπετε το πρόγραμμα εκπαίδευσης προσωπικού που εμπλέκεται στην πυρασφάλεια ελικοδρομίων και πεδίων προσγείωσης.

Στην Ελλάδα αυτή την στιγμή, υπάρχουν τρεις (3) σχολές που παρέχουν την δυνατότητα εκπαίδευσης σε θέματα πυρασφαλείας αεροδρομίων και ελικοδρομίων.

  • Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, σχολή πολιτικής αεροπορίας
  • Πυροσβεστική Ακαδημία, σχολή επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης
  • Διοίκηση Αεροπορικής Εκπαιδεύσεως, ΣΠΥΠΑ, σχολείο Πυρασφαλείας ΠΑ

Η κατηγορία πυρασφάλειας κάθε ελικοδρομίου είναι ίδια με αυτή στην οποία κατατάσσεται το μεγαλύτερο ελικόπτερο που χρησιμοποιεί το ελικοδρόμιο ανάλογα με το συνολικό του μήκος, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα. Το συνολικό μήκος του ελικοπτέρου περιλαμβάνει την άτρακτο και τα στροφεία σε περιστροφή (βλέπε σκίτσο παρακάτω).

Στον παρακάτω πίνακα, βλέπουμε τις ελάχιστες απαιτούμενες ποσότητες κατασβεστικών υλικών για επίγεια ελικοδρόμια.

Στον παρακάτω πίνακα, βλέπουμε τις ελάχιστες απαιτούμενες ποσότητες κατασβεστικών υλικών για υπερυψωμένα ελικοδρόμια

Σε όλα τα ελικοδρόμια απαιτείται η ύπαρξη δυο τουλάχιστον σημείων υδροληψίας σε θέσεις εκτός του δαπέδου του ελικοδρομίου και στα οποία μπορούν να συνδεθούν κατάλληλα συστήματα για την εκτόξευση νερού και αφρού πυρόσβεσης σε όλη την επιφάνεια του ελικοδρομίου και κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες. Στα επίγεια ελικοδρόμια τα παραπάνω μπορούν να αντικατασταθούν με κατάλληλο πυροσβεστικό όχημα το οποίο φέρει κανόνι εκτόξευσης αφρού, καθώς και τις απαιτούμενες ποσότητες νερού, αφρού και λοιπών κατασβεστικών μέσων και διασωστικών υλικών.

Η ύπαρξη CO2 ως συμπληρωματικού κατασβεστικού μέσου είναι απαραίτητη για την αντιμετώπιση πυρκαγιών στους κινητήρες των ελικοπτέρων. Το υλικό πρέπει να φέρετε σε φορητούς ή τροχήλατους πυροσβεστήρες με κατάλληλα ακροφύσια για χρήση σε υπερυψωμένους κινητήρες.

Το προσωπικό πυρασφαλείας του ελικοδρομίου πρέπει να είναι παρόν στο στάδιο προσγείωσης και απογείωσης του ελικοπτέρου καθώς και στο στάδιο κατά το οποίο το ελικόπτερο βρίσκεται στο έδαφος αλλά έχει τους κινητήρες σε λειτουργία. Ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός προσωπικού πυρασφαλείας ορίζεται κατά περίπτωση στο στάδιο της αδειοδότησης του ελικοδρομίου.

Στον παρακάτω πίνακα, ορίζεται ο αναγκαίος διασωστικός εξοπλισμός που πρέπει να υπάρχει σε ένα ελικοδρόμιο ανάλογα με την κατηγορία του.

Είδαμε λοιπόν παραπάνω, την βασική δομή και λειτουργία ενός ελικοδρομίου και τις απαιτήσεις της πυρασφάλειας ενός ελικοδρομίου. Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχηθώ καλές πτήσεις στους αξιόμαχους πιλότους μας και καλές υπηρεσίες στο προσωπικό πυρασφαλείας των ελικοδρομίων που είναι συχνά οι «άγνωστοι» φυλακές των πτητικών μέσων.

Ζαφειρίου Χ. Στέφανος
Πυροσβέστης διυλιστηρίων και πετροχημικών εγκαταστάσεων
Διαχειριστής εκτάκτων αναγκών
SSI Dive Master pro – Διάσωστης Δυτών
Εθ. Αρχιπυροσβέστης Π.Σ.

Βιβλιογραφία:

  • ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 19/2009 – ΦΕΚ 35/Α’/3.3.2009, Ίδρυση, κατασκευή, εξοπλισμός, λειτουργία και εκμετάλλευση ελικοδρομίων.
  • Απόφαση Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Δ3/Γ/35526/8161 (ΦΕΚ 1810 Β’2008), Έγκριση Κανονισμού Πυρασφάλειας για αεροδρόμια − ελικοδρόμια και πεδία προσγειώσεων αεροσκαφών.
  • Βικιπαίδεια – Ελικοδρόμια
  • ICAO should determine specifications for the design of mobile helicopter transport platforms in Annex 14 — Aerodromes, Volume II — Heliports.
  • www.Hellenicpilotsassociation.org, Πανελλήνια Ένωση Πιλότων
Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]

Continue Reading

Previous: Εκπαίδευση και Πιστοποίηση Διασωστών για Περιορισμένους Χώρους
Next: Σύστημα «IRATA»

Trending

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται 1

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται

Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας 2

Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας

Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη; 3

Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη;

The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective 4

The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης 5

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ 6

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ

Related Stories

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης
1 min read
  • Ιωάννης Ρέτσιος
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης

38
Πώς εκδίδεται το Πιστοποιητικό Πυροπροστασίας
1 min read
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
  • Συμεών Μπανός

Πώς εκδίδεται το Πιστοποιητικό Πυροπροστασίας

109
Φθοριούχοι Αφροί Πυρόσβεσης: Χρήση, Κίνδυνοι και Περιβαλλοντική Διαχείριση
1 min read
  • Ιωάννης Ρέτσιος
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Φθοριούχοι Αφροί Πυρόσβεσης: Χρήση, Κίνδυνοι και Περιβαλλοντική Διαχείριση

139

Χορηγούμενη

Search&Rescue

Πυροσβεστικό Σώμα

Χορηγούμενη

Search&Rescue

Τελευταία άρθρα

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται 1

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται

Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας 2

Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας

Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη; 3

Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη;

The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective 4

The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης 5

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ 6

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ

Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα 7

Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals 8

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals

Οξεία Μέθη και Αλκοολική Δηλητηρίαση: Οδηγός Πρώτων Βοηθειών 9

Οξεία Μέθη και Αλκοολική Δηλητηρίαση: Οδηγός Πρώτων Βοηθειών

Πυρίμαχες Κουβέρτες: Τι Είναι, Πώς Λειτουργούν και Πότε Χρησιμοποιούνται 10

Πυρίμαχες Κουβέρτες: Τι Είναι, Πώς Λειτουργούν και Πότε Χρησιμοποιούνται

RSS News

  • Γάζα: Τέσσερις νεκροί από νέα ισραηλινά πυρά – Υπό πίεση η εκεχειρία 20.11.2025
    Το Ισραήλ και η ισλαμιστική παλαιστινιακή οργάνωση Χαμάς αλληλοκατηγορούνται για παραβίαση της εύθραυστης εκεχειρίας από χθες, Τετάρτη.
  • Βουλή: Κατατέθηκε ο κρατικός προϋπολογισμός του 2026 20.11.2025
    Στην Ολομέλεια η συζήτηση θα αρχίσει το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2025 και θα ολοκληρωθεί τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 17 Δεκεμβρίου.
  • «Ξενάγηση» στα ανοίκεια δωμάτια μνήμης του Ανδρέα Ράγκναρ Κασάπη 20.11.2025
    Κοιτώντας έναν από τους πίνακές του, ο Ανδρέας Ράγκναρ Κασάπης λέει: «Αυτή είναι η στροφή από Συγγρού, Καλλιθέα – αλλά δεν έχει καμία σημασία πια αυτό».
  • Ο Κέβιν Κόστνερ σε συζητήσεις για να υποδυθεί τον Μπιλ Κλίντον σε σειρά 20.11.2025
    Μαζί με τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, ο Κέβιν Κόστνερ φέρεται να είναι και εκτελεστικός παραγωγός της σειράς, η οποία θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με τα Ηνωμένα Εθνη, σύμφωνα με το Deadline.
  • Οι κάμερες «έπιασαν» τον Τσιτσιπά να τρέχει με 210 χλμ./ώρα – Πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος 20.11.2025
    Βαρύ πρόστιμο για υπερβολική ταχύτητα επιβλήθηκε στον Στέφανο Τσιτσιπά. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο 27χρονος τενίστας καταγράφηκε από τις «έξυπνες κάμερες» να κινείται με ταχύτητα 210 χλμ./ώρα στην Αττική Οδό. Η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας ήταν ιδιαίτερα μεγάλη και έτσι συγκαταλέγεται στους πρώτους οδηγούς που έλαβαν ψηφιακή κλήση μέσω της πλατφόρμας. Το πρόστιμο που του […]
  • Επόμενο θέμα στη διεθνή ατζέντα του Τραμπ; Το Σουδάν 20.11.2025
    «Ο ιδιαίτερα σεβαστός πρίγκιπας διάδοχος της Σαουδικής Αραβία μου ζήτησε να σταματήσω αμέσως ό,τι συμβαίνει στο Σουδάν», έγραψε ο Ντόναλντ Τραμπ σε ανάρτησή του.
  • Στο Κίεβο Αμερικανοί αξιωματούχοι εν μέσω αναφορών για «μυστικό» σχέδιο Τραμπ 20.11.2025
    Η επίσκεψη πραγματοποιείται εν μέσω αντιδράσεων στην Ευρώπη μετά τις αναφορές για «μυστικό» ειρηνευτικό σχέδιο έπειτα από «κρυφές» συνομιλίες ΗΠΑ – Ρωσίας. Τι σημαίνει η επερχόμενη αποχώρηση Κέλογκ από τη θέση του ειδικού απεσταλμένου του Τραμπ.
  • Λιγότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, χαμηλότερες τιμές 20.11.2025
    Μονόδρομος η περαιτέρω συγκέντρωση, εκτιμούν εκπρόσωποι του κλάδου.
  • Ουγγαρία: Καλεί την Ε.Ε. να μην στηρίζει το Κίεβο οικονομικά – «Υπάρχει πολεμική μαφία στην Ουκρανία» 20.11.2025
    «Υπάρχει πολεμική μαφία, διεφθαρμένο σύστημα που λειτουργεί στην Ουκρανία και η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (…) αντί να σταματήσει τις πληρωμές και να ζητήσει άμεσα διευκρινίσεις, θέλει να στείλει άλλα 100 δισ. Είναι τρελό», τόνισε ο Ούγγρος υπουργός Εξωτερικών.
  • Πέθανε ο 22χρονος που είχε καταπιεί αμάσητο μπέργκερ 20.11.2025
    Εφυγε από τη ζωή ο 22χρονος που προ ημερών είχε καταπιεί ολόκληρο μπέργκερ. O νεαρός νοσηλευόταν εδώ και ημέρες στο «Γ. Γεννηματάς» σε πολύ κρίσιμη κατάσταση και τελικά δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή.  Σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστά, στην προσπάθειά του να καταπιεί το μπέργκερ είχαν φραγεί οι αεραγωγοί του και στη συνέχεια […]
  • Ποιους περιλαμβάνει η ομάδα φροντίδας του διαβήτη σας; 20.11.2025
    Εξετάστε το ενδεχόμενο να αναζητήσετε πολλούς ειδικούς για να σας βοηθήσουν να επιτύχετε τους στόχους για την υγεία σας.

RSS Fire Rescue 1

  • How the FIFA World Cup Grant Program and the C-UAS Grant Program strengthen fire service readiness for 2026 19.11.2025
    $875 million in grants will help fire agencies prepare for EMS surges, drone threats and mass gatherings across 11 host cities
  • Chief Chat: Jurisdictional debates 19.11.2025
    If the closest unit is available, why isn’t it responding?
  • Md. LODD report cites breakdowns in situational awareness, crew integrity 19.11.2025
    Investigators found that compromised size-up, poor risk/benefit decisions, weak crew integrity and missed 911 information all contributed to the Leonardtown incident
  • NYC bill would phase out PFAS from FDNY gear, test firehouse water by 2028 19.11.2025
    A new four-bill package would require the FDNY to replace turnout gear, add regular health screenings for firefighters and retirees, and test firehouse drinking water
  • N.J. fire chiefs rescue elderly, immobile man trapped above fire 19.11.2025
    Assistant Chief Mike Salvini and Deputy Chief Marc Palmieri rescued a man from a second-floor bedroom as fire tore through his Fair Lawn home
  • New LAFD chief blasts media over Palisades fire coverage, questions firefighter text claims 19.11.2025
    Chief Jaime Moore publicly pushed back on reports that crews warned about smoldering ground before the Lachman Fire was cleared, only to see it reignite days later as the deadly Palisades Fire
  • Mid-Atlantic Technology Summit 2025 showcases next-gen tools for first responders 18.11.2025
    Speakers and sessions underscored how practical innovation, coordinated planning and early engagement between developers and responders are shaping safer, faster and more efficient emergency operations
  • 'Unprotected searches' scrutinized after Honolulu fire killed rookie firefighter 18.11.2025
    Honolulu Firefighter Jeff Fiala died after entering a burning home without a hoseline, a tactic now under investigation following a state safety probe
  • Okla. FD to begin billing up to nearly $2K for MVC responses 18.11.2025
    Tulsa City Council has approved a plan allowing the fire department to charge insurance companies of at-fault drivers $710 to $1,865 per response

Αυτό το διαβάσατε;

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται
1 min read
  • Δασοπροστασία

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται

16
Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας
1 min read
  • Ιωάννης Ρέτσιος
  • Υγιεινή & Ασφάλεια

Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας

32
Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη;
1 min read
  • Πρώτες Βοήθειες

Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη;

12
The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective
6 min read
  • Special Articles in English
  • Συμεών Μπανός

The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective

25
Τα πνευματικά δικαιώματα των κειμένων, των φωτογραφιών και των άλλων επιμέρους στοιχείων ανήκουν στο Firepedia.gr και οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παρουσίαση στο κοινό, ραδιοτηλεοπτική μετάδοση ή αναμετάδοση, ψηφιακή εκπομπή, ψηφιακή ραδιοτηλεοπτική αναμετάδοση και γενικά οποιαδήποτε χρήση, εκμετάλλευση ή διάδοση οποιουδήποτε στοιχείου σε έντυπη, ηλεκτρονική, ψηφιακή ή οποιαδήποτε άλλη μορφή και με οποιοδήποτε μέσο μέρους ή του συνόλου του κόμβου του Διαδικτύου του Firepedia.gr απαιτεί προηγούμενη άδεια από τον Διαχειριστή του.

Απαγορεύεται η Αναδημοσίευση άρθρων και κειμένων του περιοδικού μας χωρίς έγκριση, επιτρέπουμε την μερική αναδημοσίευση άρθρων (1/3) με ενεργή παραπομπή (link) στην ιστοσελίδα μας, Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Σημείωση: Ο νόμος 2121/1993 είναι επικαιροποιημένος μέχρι και το ν. 4761/2020 (ΦΕΚ A' 248/13.12.2020)

Τα άρθρα μας έχουν καθαρά συμβουλευτικό και ενημερωτικό χαρακτήρα & σκοπό και ανανεώνονται ή τροποποιούνται συνεχώς ή κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Δεδομένης δε της φύσης και του όγκου του διαδικτύου και της συνεχούς ροής ή/ και μεταβολής των μεταδιδόμενων μέσω αυτού πληροφοριών, οι Πληροφορίες παρέχονται από την Ιστοσελίδα του Fire Rescue Pedia ως έχουν, χωρίς να παρέχεται από το Fire Rescue Pedia οιαδήποτε εγγύηση, ιδίως ως προς την πληρότητα, επάρκεια ή και την χρονική επικαιροποίησή τους.



Εμπορική Εκμετάλλευση - FORMULA ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΕΣ ΑΕ ΙΕΠΥΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES | ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - CONTACT US | PARTNERS

Fire Rescue Pedia © 2000 - 2025 | Powered by Pressidium® Managed WordPress Hosting
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life
Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
  • Διαχείριση επιλογών
  • Διαχείριση υπηρεσιών
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
  • {title}
  • {title}
  • {title}