Skip to content
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Free & Open Source for Fire & Rescue Articles

  • Αρχική | Home
  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Υγιεινή & Ασφάλεια
    • Ιστορία
    • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
    • Πυρανίχνευση
    • Ανίχνευση Αερίων
    • Πρώτες Βοήθειες
    • Δασοπροστασία
    • Τεχνική Διάσωση
    • Συμβουλές
    • Τεχνολογία
    • Haz.Mat – CBRNE
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ
  • ENGLISH
    • SPECIAL Articles
  • Quiz – Τέστ γνώσεων
  • Home
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
  • Τι κάνουμε αν το όχημα μας πάρει φωτιά;
  • Ιωάννης Ρέτσιος
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Τι κάνουμε αν το όχημα μας πάρει φωτιά;

1 min read
45
Κοινοποιήστε στα Social ή εκτυπώστε το άρθρο
Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]

Αν ψάξει κανείς στο διαδίκτυο θα δει ότι υπάρχουν διάφορα άρθρα και συμβουλές για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών σε οχήματα. Η συγγραφή αυτού του άρθρου, σκοπό έχει να παρουσιάσει λίγο πιο απλουστευμένα τις συμβουλές καθώς όλοι οι πολίτες δεν έχουν πυροσβεστικές γνώσεις.

Πριν ξεκινήσουμε με τις ενέργειες που κάνουμε αν το όχημα μας αρπάξει φωτιά, θα πρέπει να δούμε ποιες είναι οι ενδείξεις που πρέπει να μας ταρακουνήσουν και να πάμε σε μηχανικό ή ηλεκτρολόγο για να αποφύγουμε ενδεχόμενο βραχυκύκλωμα ή απώλεια υγρών από το όχημα με αποτέλεσμα μικρή ή μεγάλη φωτιά.

  • Ασφάλειες ρεύματος που καίγονται επανειλημμένα ή συχνά
  • Λάδια κάτω από την μηχανή κηλίδες και σταγόνες που επιμένουν να εμφανίζονται
  • Πιτσιλισμένο λάδι κάτω από το καπό της μηχανής σας θα πρέπει να ερευνηθεί
  • Τσακισμένα ή φθαρμένα καλώδια ρεύματος στην μηχανή ή στο εσωτερικό του οχήματος
  • Ισχυρός θόρυβος από την εξάτμιση του οχήματος (μη φυσιολογικός)
  • Απότομες αλλαγές στην ένδειξη μέτρησης καυσίμων, ελαίων ή θερμοκρασίας
  • Σπασμένες ή κομμένες σωλήνες υγρών στην μηχανή
  • Εντός της μηχανής του οχήματος καλώδια που ακουμπάνε σε κινούμενα μέρη του οχήματος (λουρί ιμάντα, κ.λ.π)
  • Έντονη οσμή καυσίμου ή αερίου κατά την ώρα της οδήγησης

Σωστός τρόπος κατάσβεσης με ενίσχυση και άλλων καλών Σαμαρειτών με πυροσβεστήρες…

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΖΩΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ

Ο πυροσβεστήρας πρέπει να βρίσκεται εντός της καμπίνας του οχήματος και ΟΧΙ στο πορτμπαγκάζ.

NAI σωστή θέση πυροσβεστήρα
OXI λάθος θέση πυροσβεστήρα Copyright(c)2006 Molly Bunton

Ο πυροσβεστήρας που θα αγοράσετε για το όχημα σας ΜΗΝ κοιτάξετε να έχει μόνο όμορφο σχεδιασμό ή μεγάλη ποσότητα σε κιλά καθώς η νομοθεσία άλλαξε και ορίζει την κατασβεστική δυνατότητα ως κριτήριο για τα οχήματα ΙΧ και φορτηγά. ΜΗΝ αγοράζετε φθηνούς πυροσβεστήρες «με τάχα ειδικά πιστοποιημένα υγρά» γιατί όταν τον χρειαστείτε δεν θα σας καλύψει.

Το όχημα μας σας να θυμάστε ότι είναι μια κινούμενη πηγή καυσίμων και εύφλεκτων υλικών αν δεν έχετε την γνώση και την εκπαίδευση καλύτερα να μην εμπλακείτε καθώς μπορεί ακόμα και να σας κοστίζει τον σοβαρό τραυματισμό ή την ζωή σας.

Πάμε να δούμε λίγο τις ενέργειες που κάνουμε αν πάρει το όχημα μας φωτιά σε τρία πιθανά και κοινά σενάρια.

Οδηγώντας αντιλαμβάνεστε ότι βγαίνει καπνός από το καπό

  1. Ανάψτε τα αλαρμ (δείκτες πορείας) του οχήματος σας.
  2. Κάνετε άμεσα δεξιά με ασφάλεια. (προσοχή στο δεξί ρεύμα κίνησης)
  3. Σβήστε την μηχανή του αυτοκίνητου και κάντε τα παρακάτω :
    1. τραβήξτε το χειρόφρενο (να σταθεροποιηθεί το όχημα δείτε βίντεο)
    2. τραβήξτε τον μοχλό του καπό να ανοίξει αλλά και του πορτμπαγκάζ, θα ελαττώσετε τις ενδεχόμενες ζημιές στο όχημα σας κατά την άφιξη της Πυροσβεστικής*
  4. Απομακρύνετε από το όχημα σας σε ασφαλές σημείο όλους τους ανθρώπους.
  5. Καλέστε το 199, κατόπιν με τον πυροσβεστήρα στο χέρι ξεκινάτε πυρόσβεση αν μπορείτε και έχετε την γνώση.

* Η Πυροσβεστική Υπηρεσία προκειμένου να καταστείλει την πυρκαγιά χρειάζεται πρόσβαση στο χώρο της μηχανής του οχήματος σας, αν δεν έχετε ήδη ανοίξει (απελευθερώσει) το μηχανισμό του καπό της μηχανής αυτός λόγω της φωτιάς πιθανώς θα έχει λιώσει με αποτέλεσμα να παρέμβει βιαίως η Π.Υ για την καταστολή της πυρκαγιάς.

Πηγαίνοντας να πάρετε το παρκαρισμένο όχημα σας αντιλαμβάνεστε ότι έχει πιάσει φωτιά το εσωτερικό του

  1. Καλέστε το 199, αναμείνατε στον τόπο του συμβάντος μην επιχειρήσετε να ανοίξετε το όχημα σας για να πάρετε πυροσβεστήρα. (θα φουντώσει η φωτιά αν έχει ξεκινήσει από το εσωτερικό της καμπίνας) Παραμείνετε ψύχραιμοι η Π.Υ. θα φτάσει σε λιγότερα από 10 λεπτά κατά μέσον όρο.
  2. Κρατήστε ασφαλή απόσταση το ελάχιστον τριών μέτρων από το φλεγόμενο όχημα.
  3. Μην αφήσετε κανέναν να πειράξει ή να μετακινήσει αντικείμενα από το σημείο της πυρκαγιάς του οχήματος σας μέχρι να φθάσει η Π.Υ. (μπορεί να πρόκειται για εμπρησμό)

Αντιλαμβάνεστε όχημα που καίγεται η μηχανή με το καπό κλειστό

  1. Καλέστε το 199, αναμείνατε στον τόπο του συμβάντος μην επιχειρήσετε να ανοίξετε το καπό του οχήματος καθώς θα φουντώσει η φωτιά. Αν έχετε πυροσβεστήρα στο χέρι ψεκάστε μικρή ποσότητα στο πάνω μέρος του καπό και ψεκάστε στο ψυγείο ή όπου υπάρχει άνοιγμα προς την μηχανή μέχρι να φθάσουν ενισχύσεις. Παραμείνετε ψύχραιμοι η Π.Υ. θα φτάσει σε λιγότερα από 10 λεπτά κατά μέσον όρο.

Διαρροή καυσίμου από όχημα η οποία δημιούργησε φλεγόμενο ρυάκι που μπορεί να αναφλέξει παραπλήσια οχήματα. Δυστυχώς το σχόλιο πολίτη που ακούγεται για την Π.Υ είναι εντελώς άστοχο καθώς η Π.Υ. έχει το καλύτερο χρόνο απόκριση από όλες τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης

Η χρήση πυροσβεστήρα προϋποθέτει γνώση , εκπαίδευση και εξάσκηση στην σωστή χρήση καθώς δεν αρκεί απλά να τον ενεργοποιήσετε αλλά πρέπει να ξέρετε και τι να κάνετε. Δείτε μερικά άσχημα παραδείγματα ατυχούς χρήσης.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε πιο εξειδικευμένες οδηγίες για τις πυρκαγιές σε οχήματα από επαγγελματία πυροσβέστη (Πυραγό κ. Αρχοντάκη Ιάκωβο) σας εύχομαι ασφαλή ταξίδια χωρίς απρόοπτα.

Άρθρο του Ιωάννη Σ. Ρέτσιου
Ο Ιωάννης Σ. Ρέτσιος είναι σύμβουλος Health & Safety και εκπαιδευτής μέσων ατομικής προστασίας, με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας πεδίου. Εξειδικεύεται στον εξοπλισμό και τις λύσεις αντιμετώπισης για επικίνδυνα υλικά (Haz.Mat) και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης C.B.R.N.e., παρέχοντας ολοκληρωμένη τεχνογνωσία σε οργανισμούς και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε απαιτητικά περιβάλλοντα.
https://www.linkedin.com

Ενέργειες  σε  περίπτωση  πυρκαγιάς

ΓΕΝΙΚΑ

Οι πυρκαγιές των αυτοκινήτων γενικά χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνες πυρκαγιές. Για το λόγο αυτό, η πρώτη επέμβαση πρέπει να είναι γρήγορη και αποτελεσματική, τα δε μέσα κατάσβεσης, ειδικά αυτά που θα χρησιμοποιηθούν κατά την έναρξη της πυρκαγιάς, πολύ αποτελεσματικά για να επιτευχθεί άμεσα η κατάσβεσή της.
Σε περίπτωση όμως που η επέμβαση δεν γίνει αμέσως, η πυρκαγιά λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις  και  δημιουργεί κινδύνους και για τους επιβαίνοντες  για κάθε άλλον που  λόγω ειδικότητας ή αλληλεγγύης θα τρέξει να βοηθήσει  αλλά και για ότι γειτνιάζει με το καιόμενο όχημα. Η αιτία είναι ότι υπάρχουν σε αρκετή ποσότητα καύσιμη ύλη (βενζίνη – πετρέλαιο), λάδια και διάφορα άλλα εύφλεκτα υγρά. Επιπλέον δε, πυρκαγιά που λαμβάνει χώρα σε αυτοκίνητο όταν αυτό κινείται, πιθανόν να μην γίνεται αμέσως αντιληπτή  από τους επιβάτες, ενώ επιπρόσθετα λόγω του ρεύματος αέρος  που δημιουργείται κατά την κίνηση του οχήματος, η πυρκαγιά  λαμβάνει μεγάλη  έκταση. Επίσης στη γρήγορη μετάδοση της πυρκαγιάς, ανεξάρτητα από την αιτία που την προκάλεσε, συντελεί και το χρώμα του αυτοκινήτου που καίγεται ταχύτατα και ζωηρότητα.  
   Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ,ότι η πυρκαγιά στο αυτοκίνητο θα πρέπει να αντιμετωπισθεί σαν πυρκαγιά εύφλεκτων υλών.

Μέτρα για την αντιμετώπιση πυρκαγιών σε αυτοκίνητα :

1.- Οι πυροσβεστήρες πρέπει να βρίσκονται σε κατάλληλη θέση και όχι στο χώρο των αποσκευών (PORT – BAGAGE) του κάθε αυτοκινήτου αν είναι Ι.Χ.Ε., αλλά εντός του θαλάμου επιβατών, ώστε σε περίπτωση που χρειαστούν η επέμβαση να είναι άμεση.
 2.- Όταν ξεσπάσει πυρκαγιά σε αυτοκίνητο ο οδηγός , πρέπει να σταματήσει αμέσως αυτό στην άκρη του δρόμου. Ο βαθμός ψυχραιμίας που θα επιδείξει εκείνη την στιγμή ο οδηγός και η γνώση, από αυτόν και μόνο, των σημείων απελευθέρωσης του καλύμματος της μηχανής (καπό) και του χώρου αποσκευών (PORT – BAGGAGE), αν είναι Ι.Χ.Ε. θα δώσουν τη δυνατότητα επέμβασης σε οποιοδήποτε σημείο του αυτοκινήτου του χωρίς ζημιά.

3.- Κατά το άνοιγμα του Καλύμματος της μηχανής (καπό), ο οδηγός ή οποιοσδήποτε επέμβει, πρέπει να λαμβάνει προφυλακτικά μέτρα, γιατί με το άνοιγμα του καπό υπάρχει κίνδυνος με την είσοδο ατμοσφαιρικού αέρα στο χώρο να δημιουργηθεί μεγάλη φλόγα, για το λόγο αυτό πρέπει να ανοίγεται τόσο όσο εξυπηρετεί για να πραγματοποιηθεί η κατάσβεση.
Κατά την προσβολή το κατασβεστικό υλικό του Πυροσβεστήρα εκτοξεύεται στη βάση της φλόγας .

4.- Αμέσως μετά την πρώτη προσβολή της πυρκαγιάς ή αν είναι δυνατό ταυτόχρονα, να αποσυνδέεται σε κάθε περίπτωση ο συσσωρευτής. Μια γρήγορη μέθοδος αποσύνδεσης του συσσωρευτή με λιγότερους κινδύνους είναι το κόψιμο των καλωδίων με ένα κόφτη.
  Σε περίπτωση όμως όπου υπάρχουν έντονες αναθυμιάσεις υγρών καυσίμων, δεν πρέπει να επιχειρείται η αποσύνδεση του συσσωρευτού, για την αποφυγή δημιουργίας σπινθήρα που μπορεί να προκαλέσει απότομα μεγάλη πυρκαγιά.

5.- Αν η πυρκαγιά έχει εκδηλωθεί μέσα στο χώρο οδηγού – επιβατών  και έχει λάβει διαστάσεις δεν πρέπει για κανένα λόγο να ανοίγονται οι πόρτες και τα παράθυρα, αφού φυσικά εκκενωθεί από τους επιβαίνοντες,  αλλά :

     α)  Αν ο οδηγός του αυτοκινήτου είναι παρόν, να ανοίγεται με προσοχή μια (1) μόνο πόρτα τόσο, όσο χρειάζεται για να εισέλθει μόνο το ακροφύσιο του πυροσβεστήρα.

     β) Αν ο οδηγός του αυτοκινήτου είναι απών πρέπει να δημιουργείται, με οποιοδήποτε μέσο, μια τρύπα σ’ ένα τζάμι μίας πόρτας, με διάμετρο την διάμετρο του ακροφυσίου του πυροσβεστήρα.

Ως πλέον κατάλληλη θέση κρίνεται εκείνη κοντά στην ασφάλεια της αντίστασης πόρτας ή στο μικρό παράθυρο των μπροστινών θυρών που έχουν μερικά  αυτοκίνητα.

Στην περίπτωση αυτή επιτυγχάνεται κατάσβεση με  αποστέρηση της πυρκαγιάς από τον αέρα που είναι απαραίτητος για την καύση. Αν όμως ο αέρας εισέρχεται στην καμπίνα του οχήματος από κάπου και δεν είναι δυνατή η απομόνωση του, τότε είναι προτιμότερο να ανοίξουμε την πόρτα του οχήματος και να χτυπήσουμε την πυρκαγιά κατά μέτωπο με πυρ/ρα  ή άλλο κατάλληλο κατασβεστικό υλικό ανάλογα την περίπτωση.

6.- Σε περίπτωση κατά την οποία η δεξαμενή καυσίμου (ρεζερβουάρ) διατρέχει κίνδυνο να προσβληθεί από τη φωτιά, πρέπει να προσέχουμε για τυχούσα επανάφλεξη που θα δημιουργήσει μεγάλες φλόγες ή για πιθανή έκρηξη.
Τα προφυλακτικά μέτρα που πρέπει να παίρνονται για την ασφάλεια μας σε τέτοια περίπτωση, είναι να ψύχεται η δεξαμενή με νερό ή αφρό από μια ασφαλή θέση.

7.- Όταν η πυρκαγιά έχει προσβάλλει άλλους χώρους του αυτοκινήτου, εκτός του κινητήρα, για την καταπολέμηση της οποίας απαιτείται νερό, αυτό να χρησιμοποιείται με προσοχή για να μην προκληθούν  από την αλόγιστη χρήση του επιπλέον ζημιές στο όχημα.
 
8.- Σε  περίπτωση όπου καίγονται τα ελαστικά του οχήματος, κατά το αρχικό στάδιο, πρέπει πάντοτε  ο ενεργών την κατάσβεση να στέκεται σε πλάγια θέση και όχι ακριβώς απέναντι από τα ελαστικά, γιατί υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού από την έντονη εκτόνωση του υπό πίεση ευρισκόμενου αέρα. Η κατάσβεση επιτυγχάνεται καλύτερα με βολή ομίχλης ύδατος. Η χρήση πυροσβεστήρα ξηράς κόνεως σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι αποτελεσματική.

ΑΡΧΟΝΤΑΚΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ, ΠΥΡΑΓΟΣ

Πηγή : www.chiosnews.com

 

 

Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]

Continue Reading

Previous: Χημικές στολές προστασίας, βασικές γνώσεις & χρήση
Next: Φιάλες αναπνευστικών συσκευών, όλα όσα θέλετε να μάθετε

Trending

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ 1

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ

Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα 2

Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals 3

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals

Οξεία Μέθη και Αλκοολική Δηλητηρίαση: Οδηγός Πρώτων Βοηθειών 4

Οξεία Μέθη και Αλκοολική Δηλητηρίαση: Οδηγός Πρώτων Βοηθειών

Πυρίμαχες Κουβέρτες: Τι Είναι, Πώς Λειτουργούν και Πότε Χρησιμοποιούνται 5

Πυρίμαχες Κουβέρτες: Τι Είναι, Πώς Λειτουργούν και Πότε Χρησιμοποιούνται

Managing Industrial Electrical Fires 6

Managing Industrial Electrical Fires

Related Stories

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals
7 min read
  • Special Articles in English
  • Ιωάννης Ρέτσιος

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals

24
Πυρίμαχες Κουβέρτες: Τι Είναι, Πώς Λειτουργούν και Πότε Χρησιμοποιούνται
1 min read
  • Ιωάννης Ρέτσιος
  • Συμβουλές

Πυρίμαχες Κουβέρτες: Τι Είναι, Πώς Λειτουργούν και Πότε Χρησιμοποιούνται

49
Σακίδιο Εκτάκτου Ανάγκης – Οδηγός προετοιμασίας για την οικογένεια
1 min read
  • Ιωάννης Ρέτσιος
  • Συμβουλές

Σακίδιο Εκτάκτου Ανάγκης – Οδηγός προετοιμασίας για την οικογένεια

84

Χορηγούμενη

Search&Rescue

Πυροσβεστικό Σώμα

Χορηγούμενη

Search&Rescue

Τελευταία άρθρα

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ 1

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ

Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα 2

Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals 3

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals

Οξεία Μέθη και Αλκοολική Δηλητηρίαση: Οδηγός Πρώτων Βοηθειών 4

Οξεία Μέθη και Αλκοολική Δηλητηρίαση: Οδηγός Πρώτων Βοηθειών

Πυρίμαχες Κουβέρτες: Τι Είναι, Πώς Λειτουργούν και Πότε Χρησιμοποιούνται 5

Πυρίμαχες Κουβέρτες: Τι Είναι, Πώς Λειτουργούν και Πότε Χρησιμοποιούνται

Managing Industrial Electrical Fires 6

Managing Industrial Electrical Fires

Τεστ γνώσεων | Τι κάνετε αν πάρει φωτιά το όχημα σας 7

Τεστ γνώσεων | Τι κάνετε αν πάρει φωτιά το όχημα σας

Σακίδιο Εκτάκτου Ανάγκης – Οδηγός προετοιμασίας για την οικογένεια 8

Σακίδιο Εκτάκτου Ανάγκης – Οδηγός προετοιμασίας για την οικογένεια

Πώς εκδίδεται το Πιστοποιητικό Πυροπροστασίας 9

Πώς εκδίδεται το Πιστοποιητικό Πυροπροστασίας

Κτησίβιος, ο Έλληνας εφευρέτης της Πυροσβεστικής Αντλίας 10

Κτησίβιος, ο Έλληνας εφευρέτης της Πυροσβεστικής Αντλίας

RSS News

RSS Fire Rescue 1

  • Should NYC split EMS from FDNY? Pay, staffing and patient care are on the line 14.11.2025
    A push to return EMS back to its own agency is gaining momentum amid response times, pay parity demands and warnings from FDNY leadership that a breakup could add cost and complexity
  • S.C. chiefs resign after officials skip announcement over lack of funding 14.11.2025
    Just three months in, Wagener's chief and assistant chief quit after citing a plunge in tax revenue, unsafe equipment and no-shows from town leaders
  • Attorneys clash over basement, go/no-go and mayday in Ill. LODD trial 14.11.2025
    Deliberations begin in a wrongful death case alleging Rock Falls chiefs showed willful, wanton disregard in the 2021 fire that killed Sterling Lt. Garrett Ramos
  • Photo of the Week: FDNY dignified transfer 14.11.2025
    FDNY members honored Firefighter Patrick Brady with a dignified transfer after his death from cardiac arrest at a Brooklyn fire
  • Fast-moving Calif. wildfire forces evacuations, damages structures 14.11.2025
    The Pack Fire near California’s Nevada border has damaged at least 15 structures, closed part of Highway 395
  • Public safety media relations: 6 tips for working with journalists 14.11.2025
    Learn how to work with the media, not against it
  • NFPA standards help make the case for funding 13.11.2025
    How standards can highlight station needs or deficiencies impacting your department’s delivery of service
  • Fire Chief Jason Caughey honored with IAFC leadership award 13.11.2025
    Caughey was presented the John M. Buckman III Leadership Award at the IAFC’s Symposium in the Sun conference
  • Ohio firefighter fired after Charlie Kirk social media post investigation 13.11.2025
    The Toledo Fire and Rescue Department found the lieutenant guilty on three policy charges, including conduct unbecoming and social media violation

Αυτό το διαβάσατε;

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ
1 min read
  • Συμβουλές
  • Υγιεινή & Ασφάλεια

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ

9
Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα
1 min read
  • Ιστορία

Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα

7
Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals
7 min read
  • Special Articles in English
  • Ιωάννης Ρέτσιος

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals

24
Οξεία Μέθη και Αλκοολική Δηλητηρίαση: Οδηγός Πρώτων Βοηθειών
1 min read
  • Συμβουλές

Οξεία Μέθη και Αλκοολική Δηλητηρίαση: Οδηγός Πρώτων Βοηθειών

29
Τα πνευματικά δικαιώματα των κειμένων, των φωτογραφιών και των άλλων επιμέρους στοιχείων ανήκουν στο Firepedia.gr και οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παρουσίαση στο κοινό, ραδιοτηλεοπτική μετάδοση ή αναμετάδοση, ψηφιακή εκπομπή, ψηφιακή ραδιοτηλεοπτική αναμετάδοση και γενικά οποιαδήποτε χρήση, εκμετάλλευση ή διάδοση οποιουδήποτε στοιχείου σε έντυπη, ηλεκτρονική, ψηφιακή ή οποιαδήποτε άλλη μορφή και με οποιοδήποτε μέσο μέρους ή του συνόλου του κόμβου του Διαδικτύου του Firepedia.gr απαιτεί προηγούμενη άδεια από τον Διαχειριστή του.

Απαγορεύεται η Αναδημοσίευση άρθρων και κειμένων του περιοδικού μας χωρίς έγκριση, επιτρέπουμε την μερική αναδημοσίευση άρθρων (1/3) με ενεργή παραπομπή (link) στην ιστοσελίδα μας, Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Σημείωση: Ο νόμος 2121/1993 είναι επικαιροποιημένος μέχρι και το ν. 4761/2020 (ΦΕΚ A' 248/13.12.2020)

Τα άρθρα μας έχουν καθαρά συμβουλευτικό και ενημερωτικό χαρακτήρα & σκοπό και ανανεώνονται ή τροποποιούνται συνεχώς ή κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Δεδομένης δε της φύσης και του όγκου του διαδικτύου και της συνεχούς ροής ή/ και μεταβολής των μεταδιδόμενων μέσω αυτού πληροφοριών, οι Πληροφορίες παρέχονται από την Ιστοσελίδα του Fire Rescue Pedia ως έχουν, χωρίς να παρέχεται από το Fire Rescue Pedia οιαδήποτε εγγύηση, ιδίως ως προς την πληρότητα, επάρκεια ή και την χρονική επικαιροποίησή τους.



Εμπορική Εκμετάλλευση - FORMULA ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΕΣ ΑΕ ΙΕΠΥΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES | ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - CONTACT US | PARTNERS

Fire Rescue Pedia © 2000 - 2025 | Powered by Pressidium® Managed WordPress Hosting
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life
Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
  • Διαχείριση επιλογών
  • Διαχείριση υπηρεσιών
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
  • {title}
  • {title}
  • {title}