Skip to content
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Free & Open Source for Fire & Rescue Articles

  • Αρχική | Home
  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Υγιεινή & Ασφάλεια
    • Ιστορία
    • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
    • Πυρανίχνευση
    • Ανίχνευση Αερίων
    • Πρώτες Βοήθειες
    • Δασοπροστασία
    • Τεχνική Διάσωση
    • Συμβουλές
    • Τεχνολογία
    • Haz.Mat – CBRNE
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ
  • ENGLISH
    • SPECIAL Articles
  • Home
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
  • Πυροσβεστικά Ελικόπτερα (Οι Λεπτομέρειες που Κάνουν την Διαφορά)
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Πυροσβεστικά Ελικόπτερα (Οι Λεπτομέρειες που Κάνουν την Διαφορά)

1 min read
8
Κοινοποιήστε στα Social ή εκτυπώστε το άρθρο
Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]

Η περίοδος δασοπροστασίας/δασοπυρόσβεσης έχει ήδη φτάσει στη χώρα μας και με τον πόλεμο στην Ουκρανία να μαίνεται και τις οικονομικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας να κρατούν καλά, το ερώτημα που τίθεται, με δεδομένο ότι τα περισσότερα πυροσβεστικά ελικόπτερα (Ε/Π) ναυλώνονται από τις δυο αυτές χώρες, είναι από που και τι Ε/Π θα συνδράμουν στην κατάσβεση των αναμενόμενων δασικών πυρκαγιών.

Κάποια από τα ρωσικά Ε/Π που έχουν πετάξει στον ελλαδικό χώρο για δασοπυρόσβεση είναι το Kamov Ka-32, το Mil Mi-8 και το Mil Mi-26 το οποίο είναι και το μεγαλύτερο ελικόπτερο στον κόσμο. Τα Ε/Π αυτά ναυλώνονταν από εταιρίες ρωσικών και ουκρανικών συμφερόντων και κατά συνέπεια λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και των κυρώσεων στην Ρωσία για φέτος τουλάχιστον δεν θα μπορέσουν να ναυλωθούν.

Ε/Π πυρόσβεσης

Το ερώτημα που λογικά τίθεται είναι ποιά Ε/Π μπορούν να εξυπηρετήσουν αυτή την ανάγκη;

Η απάντηση είναι ότι οποιοδήποτε Ε/Π μπορεί να εξοπλιστεί με μηχανισμό εξωτερικών φορτίων έχει δυνατότητα να προσαρτήσει και κάδο νερού (Bambi bucket). Κατά συνέπεια ακόμα και ένα Robinson R-44 έχει δυνατότητες δασοπυρόσβεσης.

Η άλλη μέθοδος δασοπυρόσβεσης είναι με Ε/Π στα οποία έχει προσαρτηθεί εγκεκριμένη δεξαμενή νερού είτε εξωτερικά (στην “κοιλιά” του Ε/Π) είτε εσωτερικά (στην καμπίνα), όπως το πολύ γνωστό μας Sikorsky S-64 Skycrane.

Και στις δυο περιπτώσεις είναι προφανές ότι όσο πιο μικρό το Ε/Π τόσο μικρότερο φορτίο νερού μπορεί να πάρει και αντίστοιχα τόσο πιο συχνά θα χρειάζεται ανεφοδιασμό.

Κάδοι νερού (Bambi bucket)

Είναι προφανές ότι όσο μεγαλύτερο είναι το ελικόπτερο και όσο μεγαλύτερη ισχύ έχει τόσο μεγαλύτερο κάδο μπορεί να εξυπηρετήσει, με τον περιορισμό στη συνέχεια να τίθεται στον μηχανισμό των εξωτερικών φορτίων και της κατασκευαστικής σχεδίασης του ελικοπτέρου στο σημείο που δέχεται τον μηχανισμό.

To Bambi bucket εφευρέθηκε το 1982 από τον Don Arney της SEI Industries στον Καναδά η οποία και διατηρεί την πατέντα. Η χωρητικότητα των ξεκινάει από 270 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 9800 λίτρα. Παράλληλα και άλλες εταιρίες παρέχουν πλέον παρόμοια προϊόντα με κάδους χωρητικότητας από 180 λίτρα. Οι κάδοι νέας γενιάς έχουν πολλές δυνατότητες όπως, άνοιγμα/κλείσιμο της βαλβίδας για πολλαπλές ρίψεις και ρύθμιση της ροής του νερού κατά την ρίψη.

Πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα:

Το βασικό πλεονέκτημα του κάδου νερού είναι ότι εφόσον ένα ελικόπτερο είναι εφοδιασμένο με σύστημα εξωτερικών φορτίων μπορεί να δεχθεί και κάδο.

Στα μειονεκτήματα τώρα, εφόσον ένα ελικόπτερο φέρει κάδο (αναρτημένο εξωτερικό φορτίο) υπόκειται σε κατασκευαστικούς περιορισμούς πού περιορίζουν τις ικανότητες ελιγμού του σε πολλά επίπεδα, δυνατότητα στροφής και κλήσεων, μειωμένη ταχύτητα πτήσεως. Χαρακτηριστικά, ένα Ε/Π Bell B-412EP με μέγιστο μικτό βάρος απογείωσης τα 5398 κιλά και μέγιστο ωφέλιμο φορτίο (περιλαμβάνει καύσιμα) τα 1500 κιλά περίπου μπορεί να σηκώσει με συνθήκη ελαχίστου καυσίμου περίπου 1300 λίτρα θαλασσινού νερού, ενώ κατά την πτήση του θα πρέπει να μειώσει την ταχύτητα του στους 80 κόμβους (μέγιστη ταχύτητα του Ε/Π 140 κόμβοι).

Αντίστοιχα το Leonardo AW139 με μέγιστο μικτό βάρος απογείωσης τα 6800 κιλά μπορεί να σηκώσει μέγιστο φορτίο στο συστημα εξωτερικών φορτίων 2200 κιλά, ενώ κατά την πτήση του θα πρέπει να μειώσει την ταχύτητα του στους 90 κόμβους (μέγιστη ταχύτητα του Ε/Π 167 κόμβοι), επιπλέον ο χειριστής δεν μπορεί να κάνει χρήση του αυτόματου πιλότου. (Πηγή: Flight Manuals Ε/Π Β-412EP, AW139).

Photo credit: https://www.flickr.com/photos/irishaircorps/5676606834/in/photostream/ – Ε/Π AW139 με κάδο Bambi bucket

Προσαρτημένες δεξαμενές νερού

Το πιο γνωστό Ε/Π δασοπυρόσβεσης, ειδικά στην Ελλάδα λόγω της μακρόχρονης παρουσίας του στην περιοχή, είναι το προαναφερθέν Skycrane. Το Ε/Π πέταξε πρώτη φορά το 1962 με την εταιρία Erickson να αγοράζει τον μεγαλύτερο αριθμό Ε/Π που βγήκαν στην παραγωγή.
Με την Sikorsky να έχει προ πολλού σταματήσει την γραμμή παραγωγής του και υποστήριξη, το 1992 η Erickson αγόρασε όλα τα δικαιώματα του τύπου και είναι ο μόνος πάροχος κατασκευής και υποστήριξης του Skycrane. Αν και έχουν περάσει πολλά χρόνια από την κατασκευή του τελευταίου Ε/Π και θεωρείτε πλέον παρωχημένης τεχνολογίας, η Erickson ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει και πάλι την γραμμή παραγωγής παρουσιάζοντας το S-64F+, κάτι που όμως δεν έχει συμβεί ακόμα. Το Skycrane μπορεί να γεμίσει την δεξαμενή των 10.000 λίτρων που διαθέτει σε 45’ είτε εν κινήσει είτε σε αιώρηση.

Σήμερα υπάρχουν εταιρίες που κατασκευάζουν underbelly δεξαμενές αλλά και δεξαμενές που προσαρμόζονται στην καμπίνα επιβατών Ε/Π με χωρητικότητες αντίστοιχες των Ε/Π για τα οποία προορίζονται. Έχουν την δυνατότητα να αναρροφούν μεγάλες ποσότητες νερού σε μικρούς χρόνους μειώνοντας έτσι το χρόνο έκθεσης του Ε/Π σε αιώρηση που θεωρείται κρίσιμος, ειδικά πάνω από υδάτινες επιφάνειες.

Photo credit: https://fireaviation.com/2022/02/01/retractable-belly-tanks-are-available-for-firefighting-helicopters/

Μια ακόμα πετυχημένη πλατφόρμα θεωρείται το Sikorsky S-70i Firehawk, μια ολοκληρωμένη λύση που προσφέρεται από την Lockheed Martin το οποίο πλήρως φορτωμένο διατηρεί ικανότητα ελιγμών της τάξης των 4G. Η χωρητικότητα της δεξαμενής του είναι 3.785 λίτρα. Εναλλακτικά Ε/Π Blackhawk μπορεί χρησιμοποιηθεί με εξωτερική ή εσωτερική δεξαμενή από άλλο κατασκευαστή.

Πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα:

Τα πλεονεκτήματα Ε/Π με under belly tank είναι πολλά καθώς το Ε/Π μπορεί να χρησιμοποιηθεί ταυτόχρονα για πολλούς ρόλους. Για παράδειγμα μπορεί να παραλάβει ομάδα δασοκομάντος, να τους αφήσει κοντά στο σημείο που θα επιχειρήσουν και άμεσα να ξεκινήσει πυρόσβεση ενώ μπορεί να επέμβει και σε περίπτωση τραυματισμού πυροσβέστη για εκκένωση (evacuation). Από αυτή την συνθήκη εξαιρείται το Skycrane που δεν διαθέτει καμπίνα. Αφού το Ε/Π δεν περιορίζεται στους ελιγμούς του μπορεί να φτάσει πολύ πιο γρήγορα σε ένα σημείο και να εκτελέσει περισσότερες ρίψεις στον ίδιο χρόνο, σε σχέση με Ε/Π που φέρει Bambi bucket. Επιπλέον μπορεί να κάνει πιο ακριβείς ρίψεις.

Στα μειονεκτήματα, υπάρχει μια αναφορά όσον αφορά Ε/Π που φέρουν δεξαμενή στην καμπίνα ότι σε περίπτωση προσγείωσης ανάγκης (forced landing) η δεξαμενή μπορεί να λειτουργήσει ως βλήμα (projectile) και να κινηθεί προς τα μπροστά τραυματίζοντας το πλήρωμα. Επίσης, όπως και στην περίπτωση του Skycrane, έτσι και στην περίπτωση Ε/Π με εσωτερική δεξαμενή δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα για να εξυπηρετήσουν άλλους σκοπούς.

Photo credit: @skippyscage.com Ε/Π Sikorski S-70i

Συμπεράσματα

Υπάρχει μια λεπτή γραμμή όσον αφορά το μέγεθος του Ε/Π που θα χρησιμοποιηθεί επιχειρησιακά και εξαρτάται από την απόδοση σε σχέση με το κόστος χρήσης. Τουλάχιστον όσον αφορά ένα ίδιου τύπου Ε/Π που φέρει Bambi bucket ή δεξαμενή ο γράφων θεωρεί ότι καλύτερη επιλογή είναι η δεξαμενή για τους λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω. Όσον αφορά την επιλογή εσωτερικής ή εξωτερικής δεξαμενής προτιμάται η εξωτερική ώστε να υπάρχει η ταυτόχρονη δυνατότητα χρήσης του Ε/Π και για άλλους σκοπούς.

Γιώργος Παπαδάκης MSc MRAeS
Χειριστής Ε/Π ATPL(H), εκπαιδευτής και επαγγελματίας στην Ασφάλεια Πτήσεων

Πηγές:

  • https://www.invent.org.
  • https://www.sei-ind.com/products/bambi-bucket/
  • https://www.heliponents.com.au/helifire/
  • https://www.aopa.org/news-and-media/all-news/2020/january/29/erickson-to-build-new-air-cranes
  • https://www.airmedandrescue.com/latest/long-read/leading-s-64-aircraft-future-introducing-s-64f
  • https://fireaviation.com/2022/02/01/retractable-belly-tanks-are-available-for-firefighting-helicopters/
  • https://helitak.com.au/
  • https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/sikorsky-firehawk.html
  • https://verticalmag.com/news/bhi%C2%B2-announces-modular-firefighting-tank-for-black-hawk/
  • https://fireaviation.com/2021/01/09/cal-fire-expects-to-have-seven-new-firehawk-helicopters-in-operation-this-year/

Σύντομο βιογραφικό

Ο Γιώργος Παπαδάκης είναι επαγγελματίας χειριστής ελικοπτέρου και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο από το City, University of London στη Διαχείριση Εναερίου Ασφάλειας (Air Safety Management). Έχει πτητική εμπειρία 5400 ωρών σε ελικόπτερα και κατέχει πτυχία ATPL(H) (Air Transport Pilot Licence) από την EASA και την GCAA και είναι και εκπαιδευτής πτήσεων. Είναι πιστοποιημένος διερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων και εκπαιδευτής Crew Resource Management, ενώ έχει και πιστοποίηση από το Cranfield University στο Flight Data Monitoring. Υπήρξε αξιωματικός και χειριστής ελικοπτέρου στο Πολεμικό Ναυτικό στην μοίρα των Aegean Hawk με αρκετές διασώσεις στο ενεργητικό του. Μετά την αποχώρηση του από το ΠΝ εργάζεται ως χειριστής ελικοπτέρων στο εξωτερικό σε επιχειρήσεις offshore και HEMS με τους τύπους Β412 και AW139.

Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]

Continue Reading

Previous: Αντιμετώπιση Τοξικών, Εκρηκτικών και Ασφυξ. αερίων σε Εργασιακούς χώρους
Next: Προβλέποντας τον ρυθμό εξάπλωσης πυρκαγιών σε χορτολίβαδα με ένα ανεμόμετρο χειρός

Trending

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety 1

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety

05.10.2025
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα 2

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα

05.10.2025
Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις 3

Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις

05.10.2025
Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας 4

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας

05.10.2025
Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical) 5

Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical)

05.10.2025
Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού 6

Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού

04.10.2025

Related Stories

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας
2 min read
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας

05.10.2025 5
Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical)
1 min read
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical)

05.10.2025 9
Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού
1 min read
  • Κίμων Παντελίδης
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού

04.10.2025 15

Χορηγούμενη

Search&Rescue

Πυροσβεστικό Σώμα

Δημοσκόπηση

Σας αρέσει η ιστοσελίδα μας ;

RSS News

  • Γερμανός ΥΠΕΞ για Γάζα: Δεν υπάρχει καλύτερο σχέδιο από αυτό του προέδρου Τραμπ 05.10.2025
    Ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών σημείωσε ότι «υπάρχει ρεαλιστική πιθανότητα να απελευθερωθούν σύντομα οι όμηροι, να μπορέσουμε να επιτύχουμε κατάπαυση του πυρός και να υπάρξει ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα».
  • Ανατροπή για τον ΠΑΟΚ και νίκη 2-1 επί του Ολυμπιακού 05.10.2025
    Καλύτεροι οι παίκτες του Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ στο πρώτο μέρος, άνοιξαν το σκορ με τον Τσικίνιο (23’). Οι Θεσσαλονικείς ισοφάρισαν με τον Τάισον (63’) και πήραν τη νίκη με πέναλτι του Αντρίγια Ζίβκοβιτς (75’), σε ένα ντέρμπι με σπουδαίο φινάλε.
  • Αγχη και απολαύσεις, βιώματα και έρωτες 05.10.2025
    Προ ημερών, στο σούπερ μάρκετ, αναζητούσα μπατονέτες για τα αυτιά. Ρωτώντας την υπάλληλο «συγγνώμη, πού βρίσκω τις μπατονέτες;», έλαβα την απάντηση: «Εκεί, στο βάθος. Μην αγχώνεστε». Αναρωτήθηκα προς στιγμήν αν στο πρόσωπό μου ήταν αποτυπωμένα κάποια ίχνη άγχους για… τις μπατονέτες.
  • Μεσσηνία: Διπλό φονικό σε κάμπινγκ στη Φοινικούντα 05.10.2025
    Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο ιδιοκτήτης, ηλικίας περίπου 70 ετών, και ο επιστάτης του κάμπινγκ τραυματίστηκαν θανάσιμα από πυροβολισμούς. Η ΕΛ.ΑΣ. έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τον δράστη.
  • Global Sumud Flotilla: Επιστρέφουν μέσω Ελλάδας 28 Γάλλοι ακτιβιστές 05.10.2025
    Μια ομάδα 28 Γάλλων πολιτών, που συμμετείχαν στον στολίσκο Global Sumud ο οποίος αναχαιτίστηκε την περασμένη εβδομάδα από το Ισραήλ ενώ μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα, θα απελαθούν αύριο Δευτέρα και θα αναχωρήσουν με προορισμό την Ελλάδα, ανακοίνωσε απόψε το υπουργείο Εξωτερικών της Γαλλίας. «Μετά την πρώτη προξενική επίσκεψη την Παρασκευή (…) μια δεύτερη επίσκεψη […]
  • Ολα τα βλέμματα στο Κάιρο: Ο διπλωματικός πυρετός και τα μηνύματα Τραμπ 05.10.2025
    Ο Ντόναλντ Τραμπ εκτιμά πως οι όμηροι «θα αρχίσουν να απελευθερώνονται πολύ σύντομα» και πως οι διαπραγματεύσεις «πηγαίνουν πολύ καλά». Το σχέδιο του Ισραήλ και η αλλαγή στάσης της Χαμάς λόγω των εξωτερικών πιέσεων.
  • Τεχνικολόρ παράδεισος 05.10.2025
    Ο Κώστας Μπέζος δεν πήγε ποτέ στη Χονολουλού, ταξίδευε όμως εκεί με τα τραγούδια του.
  • Σπασμένη φλέβα, σπασμένα φρένα 05.10.2025
    Απορούσε γιατί. Γιατί τόση πρεμούρα για την ταπεινότητά του. Γιατί τόσο ενδιαφέρον για «λαμαρίνες». Γιατί τους πείραξε που την επόμενη μέρα πήγε στη δουλειά του. Γιατί επιμένουν να τον ρωτάνε. Γιατί δεν δείχνουν το ίδιο ενδιαφέρον για το θέατρο και τον πολιτισμό που πιστά υπηρετεί. Γιατί είναι εκείνος το θέμα; Στα ελληνικά γίνεται backlash.
  • Ολα του μπλόκου δύσκολα 05.10.2025
    Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε τον αποκλεισμό των εφήβων από τα κοινωνικά δίκτυα. Το υπουργείο ετοιμάζει τη σχετική εφαρμογή. Ωστόσο, ειδικοί εγείρουν αμφιβολίες τόσο για τη λειτουργικότητα όσο και για τη σκοπιμότητα του μέτρου.
  • Χταποδάκι με ουζάκι στο γραφικό Μπρίξαμ 05.10.2025
    To Mπρίξαμ είναι περισσότερο γνωστό για δύο πράγματα. Το πρώτο είναι το άγαλμα του πρίγκιπα της Οράγγης, κυβερνήτη της Ολλανδίας, ο οποίος στις 5 Νοεμβρίου 1688 αποβιβάστηκε στο λιμάνι της νότιας Αγγλίας με 40.000 στρατιώτες και κατευθύνθηκε προς το Λονδίνο, όπου στέφθηκε βασιλιάς Γουλιέλμος Γ΄ […]
  • Τα σκόρπια και τα άσημα της Καλλιθέας 05.10.2025
    Η Καλλιθέα ανοίγει σαν όστρακο κάθε φορά που θα αποφασίσεις να την εξερευνήσεις. Γεμάτη αντιθέσεις, απλωμένη μέσα στον πυκνό αστικό ιστό της Αθήνας, με ένα κομμάτι της προς τον Ταύρο και με ένα άλλο προς τις Τζιτζιφιές, αφήνει στον επίμονο διαβάτη τα δικά της ίχνη από μια ιστορία που πηγαίνει πίσω στα τελευταία χρόνια του […]

RSS Fire Rescue 1

  • L.A. County vows emergency-alert overhaul after report faults evacuation delay in deadly wildfires 05.10.2025
    Supervisors grilled fire and OEM leaders over late, confusing warnings during the Palisades and Eaton wildfires
  • Va. FF takes PPE companies to court over leukemia diagnosis 05.10.2025
    Richmond Firefighter Jonathan Clarke alleges companies like 3M, Chemours and Honeywell knew turnout gear contained cancer-linked "forever chemicals" but hid the danger
  • Texas city outfits all fire, EMS units with ballistic vests after recorded 14,000 hours of wear in 2024 04.10.2025
    Funding approved by the Central Texas Public Safety Commission will outfit all Austin Fire Department and Austin-Travis County EMScrews with upgraded body armor
  • Rope rescue frees worker trapped nearly 7 hours in Mich. hospital elevator 04.10.2025
    With no landing doors between floors 4-8 and the car’s emergency brake locked, Ann Arbor firefighters lifted the employee 30 feet by rope
  • NIOSH announces National Firefighter Registry Champions 04.10.2025
    Several organizations, including FireRescue1, have been recognized for their efforts to boost enrollment in the registry
  • Conn. hoarding deaths underscore dangers to occupants, first responders 04.10.2025
    Review shows extreme hoarding caused one fatal floor collapse and fueled seven fatal fires, underscoring risks as firefighters struggle through debris-filled homes
  • FEMA freezes $300M preparedness grants, orders population recount 03.10.2025
    Funding is on hold until states certify population data minus those deported under U.S. immigration laws
  • FEMA’s contributions to the fire service can’t be ignored 03.10.2025
    Despite long-standing scrutiny, FEMA has delivered transformative support to the fire service through programs like NFA, AFG, US&R and NERIS
  • N.H. FD nears completion of new $21.5M firehouse 03.10.2025
    The new Derry firehouse design adds modern communications, decon and training space to speed response in the southwest area

Αυτό το διαβάσατε;

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety
11 min read
  • Special Articles in English
  • Συμεών Μπανός

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety

05.10.2025 12
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα
1 min read
  • Γιώργος Τασιός
  • Τεχνολογία

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα

05.10.2025 4
Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις
1 min read
  • Γιώργος Τασιός
  • Συμβουλές

Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις

05.10.2025 3
Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας
2 min read
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας

05.10.2025 5
Τα πνευματικά δικαιώματα των κειμένων, των φωτογραφιών και των άλλων επιμέρους στοιχείων ανήκουν στο Firepedia.gr και οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παρουσίαση στο κοινό, ραδιοτηλεοπτική μετάδοση ή αναμετάδοση, ψηφιακή εκπομπή, ψηφιακή ραδιοτηλεοπτική αναμετάδοση και γενικά οποιαδήποτε χρήση, εκμετάλλευση ή διάδοση οποιουδήποτε στοιχείου σε έντυπη, ηλεκτρονική, ψηφιακή ή οποιαδήποτε άλλη μορφή και με οποιοδήποτε μέσο μέρους ή του συνόλου του κόμβου του Διαδικτύου του Firepedia.gr απαιτεί προηγούμενη άδεια από τον Διαχειριστή του.

Απαγορεύεται η Αναδημοσίευση άρθρων και κειμένων του περιοδικού μας χωρίς έγκριση, επιτρέπουμε την μερική αναδημοσίευση άρθρων (1/3) με ενεργή παραπομπή (link) στην ιστοσελίδα μας, Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Σημείωση: Ο νόμος 2121/1993 είναι επικαιροποιημένος μέχρι και το ν. 4761/2020 (ΦΕΚ A' 248/13.12.2020)

Τα άρθρα μας έχουν καθαρά συμβουλευτικό και ενημερωτικό χαρακτήρα & σκοπό και ανανεώνονται ή τροποποιούνται συνεχώς ή κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Δεδομένης δε της φύσης και του όγκου του διαδικτύου και της συνεχούς ροής ή/ και μεταβολής των μεταδιδόμενων μέσω αυτού πληροφοριών, οι Πληροφορίες παρέχονται από την Ιστοσελίδα του Fire Rescue Pedia ως έχουν, χωρίς να παρέχεται από το Fire Rescue Pedia οιαδήποτε εγγύηση, ιδίως ως προς την πληρότητα, επάρκεια ή και την χρονική επικαιροποίησή τους.



Εμπορική Εκμετάλλευση - FORMULA ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΕΣ ΑΕ ΙΕΠΥΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES | ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - CONTACT US | PARTNERS

Fire Rescue Pedia © 2000 - 2025 | Powered by Pressidium® Managed WordPress Hosting
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life
Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}