Skip to content
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Free & Open Source for Fire & Rescue Articles

  • Αρχική | Home
  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Υγιεινή & Ασφάλεια
    • Ιστορία
    • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
    • Πυρανίχνευση
    • Ανίχνευση Αερίων
    • Πρώτες Βοήθειες
    • Δασοπροστασία
    • Τεχνική Διάσωση
    • Συμβουλές
    • Τεχνολογία
    • Haz.Mat – CBRNE
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ
  • ENGLISH
    • SPECIAL Articles
  • Home
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
  • Τι κάνουμε αν το όχημα μας πάρει φωτιά;
  • Ιωάννης Ρέτσιος
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Τι κάνουμε αν το όχημα μας πάρει φωτιά;

1 min read
13
Κοινοποιήστε στα Social ή εκτυπώστε το άρθρο
Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]

Αν ψάξει κανείς στο διαδίκτυο θα δει ότι υπάρχουν διάφορα άρθρα και συμβουλές για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών σε οχήματα. Η συγγραφή αυτού του άρθρου, σκοπό έχει να παρουσιάσει λίγο πιο απλουστευμένα τις συμβουλές καθώς όλοι οι πολίτες δεν έχουν πυροσβεστικές γνώσεις.

Πριν ξεκινήσουμε με τις ενέργειες που κάνουμε αν το όχημα μας αρπάξει φωτιά, θα πρέπει να δούμε ποιες είναι οι ενδείξεις που πρέπει να μας ταρακουνήσουν και να πάμε σε μηχανικό ή ηλεκτρολόγο για να αποφύγουμε ενδεχόμενο βραχυκύκλωμα ή απώλεια υγρών από το όχημα με αποτέλεσμα μικρή ή μεγάλη φωτιά.

  • Ασφάλειες ρεύματος που καίγονται επανειλημμένα ή συχνά
  • Λάδια κάτω από την μηχανή κηλίδες και σταγόνες που επιμένουν να εμφανίζονται
  • Πιτσιλισμένο λάδι κάτω από το καπό της μηχανής σας θα πρέπει να ερευνηθεί
  • Τσακισμένα ή φθαρμένα καλώδια ρεύματος στην μηχανή ή στο εσωτερικό του οχήματος
  • Ισχυρός θόρυβος από την εξάτμιση του οχήματος (μη φυσιολογικός)
  • Απότομες αλλαγές στην ένδειξη μέτρησης καυσίμων, ελαίων ή θερμοκρασίας
  • Σπασμένες ή κομμένες σωλήνες υγρών στην μηχανή
  • Εντός της μηχανής του οχήματος καλώδια που ακουμπάνε σε κινούμενα μέρη του οχήματος (λουρί ιμάντα, κ.λ.π)
  • Έντονη οσμή καυσίμου ή αερίου κατά την ώρα της οδήγησης

Σωστός τρόπος κατάσβεσης με ενίσχυση και άλλων καλών Σαμαρειτών με πυροσβεστήρες…

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΖΩΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ

Ο πυροσβεστήρας πρέπει να βρίσκεται εντός της καμπίνας του οχήματος και ΟΧΙ στο πορτμπαγκάζ.

NAI σωστή θέση πυροσβεστήρα
OXI λάθος θέση πυροσβεστήρα Copyright(c)2006 Molly Bunton

Ο πυροσβεστήρας που θα αγοράσετε για το όχημα σας ΜΗΝ κοιτάξετε να έχει μόνο όμορφο σχεδιασμό ή μεγάλη ποσότητα σε κιλά καθώς η νομοθεσία άλλαξε και ορίζει την κατασβεστική δυνατότητα ως κριτήριο για τα οχήματα ΙΧ και φορτηγά. ΜΗΝ αγοράζετε φθηνούς πυροσβεστήρες «με τάχα ειδικά πιστοποιημένα υγρά» γιατί όταν τον χρειαστείτε δεν θα σας καλύψει.

Το όχημα μας σας να θυμάστε ότι είναι μια κινούμενη πηγή καυσίμων και εύφλεκτων υλικών αν δεν έχετε την γνώση και την εκπαίδευση καλύτερα να μην εμπλακείτε καθώς μπορεί ακόμα και να σας κοστίζει τον σοβαρό τραυματισμό ή την ζωή σας.

Πάμε να δούμε λίγο τις ενέργειες που κάνουμε αν πάρει το όχημα μας φωτιά σε τρία πιθανά και κοινά σενάρια.

Οδηγώντας αντιλαμβάνεστε ότι βγαίνει καπνός από το καπό

  1. Ανάψτε τα αλαρμ (δείκτες πορείας) του οχήματος σας.
  2. Κάνετε άμεσα δεξιά με ασφάλεια. (προσοχή στο δεξί ρεύμα κίνησης)
  3. Σβήστε την μηχανή του αυτοκίνητου και κάντε τα παρακάτω :
    1. τραβήξτε το χειρόφρενο (να σταθεροποιηθεί το όχημα δείτε βίντεο)
    2. τραβήξτε τον μοχλό του καπό να ανοίξει αλλά και του πορτμπαγκάζ, θα ελαττώσετε τις ενδεχόμενες ζημιές στο όχημα σας κατά την άφιξη της Πυροσβεστικής*
  4. Απομακρύνετε από το όχημα σας σε ασφαλές σημείο όλους τους ανθρώπους.
  5. Καλέστε το 199, κατόπιν με τον πυροσβεστήρα στο χέρι ξεκινάτε πυρόσβεση αν μπορείτε και έχετε την γνώση.

* Η Πυροσβεστική Υπηρεσία προκειμένου να καταστείλει την πυρκαγιά χρειάζεται πρόσβαση στο χώρο της μηχανής του οχήματος σας, αν δεν έχετε ήδη ανοίξει (απελευθερώσει) το μηχανισμό του καπό της μηχανής αυτός λόγω της φωτιάς πιθανώς θα έχει λιώσει με αποτέλεσμα να παρέμβει βιαίως η Π.Υ για την καταστολή της πυρκαγιάς.

Πηγαίνοντας να πάρετε το παρκαρισμένο όχημα σας αντιλαμβάνεστε ότι έχει πιάσει φωτιά το εσωτερικό του

  1. Καλέστε το 199, αναμείνατε στον τόπο του συμβάντος μην επιχειρήσετε να ανοίξετε το όχημα σας για να πάρετε πυροσβεστήρα. (θα φουντώσει η φωτιά αν έχει ξεκινήσει από το εσωτερικό της καμπίνας) Παραμείνετε ψύχραιμοι η Π.Υ. θα φτάσει σε λιγότερα από 10 λεπτά κατά μέσον όρο.
  2. Κρατήστε ασφαλή απόσταση το ελάχιστον τριών μέτρων από το φλεγόμενο όχημα.
  3. Μην αφήσετε κανέναν να πειράξει ή να μετακινήσει αντικείμενα από το σημείο της πυρκαγιάς του οχήματος σας μέχρι να φθάσει η Π.Υ. (μπορεί να πρόκειται για εμπρησμό)

Αντιλαμβάνεστε όχημα που καίγεται η μηχανή με το καπό κλειστό

  1. Καλέστε το 199, αναμείνατε στον τόπο του συμβάντος μην επιχειρήσετε να ανοίξετε το καπό του οχήματος καθώς θα φουντώσει η φωτιά. Αν έχετε πυροσβεστήρα στο χέρι ψεκάστε μικρή ποσότητα στο πάνω μέρος του καπό και ψεκάστε στο ψυγείο ή όπου υπάρχει άνοιγμα προς την μηχανή μέχρι να φθάσουν ενισχύσεις. Παραμείνετε ψύχραιμοι η Π.Υ. θα φτάσει σε λιγότερα από 10 λεπτά κατά μέσον όρο.

Διαρροή καυσίμου από όχημα η οποία δημιούργησε φλεγόμενο ρυάκι που μπορεί να αναφλέξει παραπλήσια οχήματα. Δυστυχώς το σχόλιο πολίτη που ακούγεται για την Π.Υ είναι εντελώς άστοχο καθώς η Π.Υ. έχει το καλύτερο χρόνο απόκριση από όλες τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης

Η χρήση πυροσβεστήρα προϋποθέτει γνώση , εκπαίδευση και εξάσκηση στην σωστή χρήση καθώς δεν αρκεί απλά να τον ενεργοποιήσετε αλλά πρέπει να ξέρετε και τι να κάνετε. Δείτε μερικά άσχημα παραδείγματα ατυχούς χρήσης.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε πιο εξειδικευμένες οδηγίες για τις πυρκαγιές σε οχήματα από επαγγελματία πυροσβέστη (Πυραγό κ. Αρχοντάκη Ιάκωβο) σας εύχομαι ασφαλή ταξίδια χωρίς απρόοπτα.

Άρθρο του Ιωάννη Σ. Ρέτσιου
Ο Ιωάννης Σ. Ρέτσιος είναι σύμβουλος Health & Safety και εκπαιδευτής μέσων ατομικής προστασίας, με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας πεδίου. Εξειδικεύεται στον εξοπλισμό και τις λύσεις αντιμετώπισης για επικίνδυνα υλικά (Haz.Mat) και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης C.B.R.N.e., παρέχοντας ολοκληρωμένη τεχνογνωσία σε οργανισμούς και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε απαιτητικά περιβάλλοντα.
https://www.linkedin.com

Ενέργειες  σε  περίπτωση  πυρκαγιάς

ΓΕΝΙΚΑ

Οι πυρκαγιές των αυτοκινήτων γενικά χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνες πυρκαγιές. Για το λόγο αυτό, η πρώτη επέμβαση πρέπει να είναι γρήγορη και αποτελεσματική, τα δε μέσα κατάσβεσης, ειδικά αυτά που θα χρησιμοποιηθούν κατά την έναρξη της πυρκαγιάς, πολύ αποτελεσματικά για να επιτευχθεί άμεσα η κατάσβεσή της.
Σε περίπτωση όμως που η επέμβαση δεν γίνει αμέσως, η πυρκαγιά λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις  και  δημιουργεί κινδύνους και για τους επιβαίνοντες  για κάθε άλλον που  λόγω ειδικότητας ή αλληλεγγύης θα τρέξει να βοηθήσει  αλλά και για ότι γειτνιάζει με το καιόμενο όχημα. Η αιτία είναι ότι υπάρχουν σε αρκετή ποσότητα καύσιμη ύλη (βενζίνη – πετρέλαιο), λάδια και διάφορα άλλα εύφλεκτα υγρά. Επιπλέον δε, πυρκαγιά που λαμβάνει χώρα σε αυτοκίνητο όταν αυτό κινείται, πιθανόν να μην γίνεται αμέσως αντιληπτή  από τους επιβάτες, ενώ επιπρόσθετα λόγω του ρεύματος αέρος  που δημιουργείται κατά την κίνηση του οχήματος, η πυρκαγιά  λαμβάνει μεγάλη  έκταση. Επίσης στη γρήγορη μετάδοση της πυρκαγιάς, ανεξάρτητα από την αιτία που την προκάλεσε, συντελεί και το χρώμα του αυτοκινήτου που καίγεται ταχύτατα και ζωηρότητα.  
   Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ,ότι η πυρκαγιά στο αυτοκίνητο θα πρέπει να αντιμετωπισθεί σαν πυρκαγιά εύφλεκτων υλών.

Μέτρα για την αντιμετώπιση πυρκαγιών σε αυτοκίνητα :

1.- Οι πυροσβεστήρες πρέπει να βρίσκονται σε κατάλληλη θέση και όχι στο χώρο των αποσκευών (PORT – BAGAGE) του κάθε αυτοκινήτου αν είναι Ι.Χ.Ε., αλλά εντός του θαλάμου επιβατών, ώστε σε περίπτωση που χρειαστούν η επέμβαση να είναι άμεση.
 2.- Όταν ξεσπάσει πυρκαγιά σε αυτοκίνητο ο οδηγός , πρέπει να σταματήσει αμέσως αυτό στην άκρη του δρόμου. Ο βαθμός ψυχραιμίας που θα επιδείξει εκείνη την στιγμή ο οδηγός και η γνώση, από αυτόν και μόνο, των σημείων απελευθέρωσης του καλύμματος της μηχανής (καπό) και του χώρου αποσκευών (PORT – BAGGAGE), αν είναι Ι.Χ.Ε. θα δώσουν τη δυνατότητα επέμβασης σε οποιοδήποτε σημείο του αυτοκινήτου του χωρίς ζημιά.

3.- Κατά το άνοιγμα του Καλύμματος της μηχανής (καπό), ο οδηγός ή οποιοσδήποτε επέμβει, πρέπει να λαμβάνει προφυλακτικά μέτρα, γιατί με το άνοιγμα του καπό υπάρχει κίνδυνος με την είσοδο ατμοσφαιρικού αέρα στο χώρο να δημιουργηθεί μεγάλη φλόγα, για το λόγο αυτό πρέπει να ανοίγεται τόσο όσο εξυπηρετεί για να πραγματοποιηθεί η κατάσβεση.
Κατά την προσβολή το κατασβεστικό υλικό του Πυροσβεστήρα εκτοξεύεται στη βάση της φλόγας .

4.- Αμέσως μετά την πρώτη προσβολή της πυρκαγιάς ή αν είναι δυνατό ταυτόχρονα, να αποσυνδέεται σε κάθε περίπτωση ο συσσωρευτής. Μια γρήγορη μέθοδος αποσύνδεσης του συσσωρευτή με λιγότερους κινδύνους είναι το κόψιμο των καλωδίων με ένα κόφτη.
  Σε περίπτωση όμως όπου υπάρχουν έντονες αναθυμιάσεις υγρών καυσίμων, δεν πρέπει να επιχειρείται η αποσύνδεση του συσσωρευτού, για την αποφυγή δημιουργίας σπινθήρα που μπορεί να προκαλέσει απότομα μεγάλη πυρκαγιά.

5.- Αν η πυρκαγιά έχει εκδηλωθεί μέσα στο χώρο οδηγού – επιβατών  και έχει λάβει διαστάσεις δεν πρέπει για κανένα λόγο να ανοίγονται οι πόρτες και τα παράθυρα, αφού φυσικά εκκενωθεί από τους επιβαίνοντες,  αλλά :

     α)  Αν ο οδηγός του αυτοκινήτου είναι παρόν, να ανοίγεται με προσοχή μια (1) μόνο πόρτα τόσο, όσο χρειάζεται για να εισέλθει μόνο το ακροφύσιο του πυροσβεστήρα.

     β) Αν ο οδηγός του αυτοκινήτου είναι απών πρέπει να δημιουργείται, με οποιοδήποτε μέσο, μια τρύπα σ’ ένα τζάμι μίας πόρτας, με διάμετρο την διάμετρο του ακροφυσίου του πυροσβεστήρα.

Ως πλέον κατάλληλη θέση κρίνεται εκείνη κοντά στην ασφάλεια της αντίστασης πόρτας ή στο μικρό παράθυρο των μπροστινών θυρών που έχουν μερικά  αυτοκίνητα.

Στην περίπτωση αυτή επιτυγχάνεται κατάσβεση με  αποστέρηση της πυρκαγιάς από τον αέρα που είναι απαραίτητος για την καύση. Αν όμως ο αέρας εισέρχεται στην καμπίνα του οχήματος από κάπου και δεν είναι δυνατή η απομόνωση του, τότε είναι προτιμότερο να ανοίξουμε την πόρτα του οχήματος και να χτυπήσουμε την πυρκαγιά κατά μέτωπο με πυρ/ρα  ή άλλο κατάλληλο κατασβεστικό υλικό ανάλογα την περίπτωση.

6.- Σε περίπτωση κατά την οποία η δεξαμενή καυσίμου (ρεζερβουάρ) διατρέχει κίνδυνο να προσβληθεί από τη φωτιά, πρέπει να προσέχουμε για τυχούσα επανάφλεξη που θα δημιουργήσει μεγάλες φλόγες ή για πιθανή έκρηξη.
Τα προφυλακτικά μέτρα που πρέπει να παίρνονται για την ασφάλεια μας σε τέτοια περίπτωση, είναι να ψύχεται η δεξαμενή με νερό ή αφρό από μια ασφαλή θέση.

7.- Όταν η πυρκαγιά έχει προσβάλλει άλλους χώρους του αυτοκινήτου, εκτός του κινητήρα, για την καταπολέμηση της οποίας απαιτείται νερό, αυτό να χρησιμοποιείται με προσοχή για να μην προκληθούν  από την αλόγιστη χρήση του επιπλέον ζημιές στο όχημα.
 
8.- Σε  περίπτωση όπου καίγονται τα ελαστικά του οχήματος, κατά το αρχικό στάδιο, πρέπει πάντοτε  ο ενεργών την κατάσβεση να στέκεται σε πλάγια θέση και όχι ακριβώς απέναντι από τα ελαστικά, γιατί υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού από την έντονη εκτόνωση του υπό πίεση ευρισκόμενου αέρα. Η κατάσβεση επιτυγχάνεται καλύτερα με βολή ομίχλης ύδατος. Η χρήση πυροσβεστήρα ξηράς κόνεως σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι αποτελεσματική.

ΑΡΧΟΝΤΑΚΗΣ ΙΑΚΩΒΟΣ, ΠΥΡΑΓΟΣ

Πηγή : www.chiosnews.com

 

 

Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]

Continue Reading

Previous: Χημικές στολές προστασίας, βασικές γνώσεις & χρήση
Next: Φιάλες αναπνευστικών συσκευών, όλα όσα θέλετε να μάθετε

Trending

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety 1

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety

05.10.2025
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα 2

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα

05.10.2025
Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις 3

Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις

05.10.2025
Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας 4

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας

05.10.2025
Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical) 5

Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical)

05.10.2025
Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού 6

Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού

04.10.2025

Related Stories

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας
2 min read
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας

05.10.2025 5
Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical)
1 min read
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical)

05.10.2025 9
Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού
1 min read
  • Κίμων Παντελίδης
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού

04.10.2025 14

Χορηγούμενη

Search&Rescue

Πυροσβεστικό Σώμα

Δημοσκόπηση

Σας αρέσει η ιστοσελίδα μας ;

RSS News

  • Γερμανός ΥΠΕΞ για Γάζα: Δεν υπάρχει καλύτερο σχέδιο από αυτό του προέδρου Τραμπ 05.10.2025
    Ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών σημείωσε ότι «υπάρχει ρεαλιστική πιθανότητα να απελευθερωθούν σύντομα οι όμηροι, να μπορέσουμε να επιτύχουμε κατάπαυση του πυρός και να υπάρξει ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα».
  • Ανατροπή για τον ΠΑΟΚ και νίκη 2-1 επί του Ολυμπιακού 05.10.2025
    Καλύτεροι οι παίκτες του Χοσέ Λουίς Μεντιλίμπαρ στο πρώτο μέρος, άνοιξαν το σκορ με τον Τσικίνιο (23’). Οι Θεσσαλονικείς ισοφάρισαν με τον Τάισον (63’) και πήραν τη νίκη με πέναλτι του Αντρίγια Ζίβκοβιτς (75’), σε ένα ντέρμπι με σπουδαίο φινάλε.
  • Αγχη και απολαύσεις, βιώματα και έρωτες 05.10.2025
    Προ ημερών, στο σούπερ μάρκετ, αναζητούσα μπατονέτες για τα αυτιά. Ρωτώντας την υπάλληλο «συγγνώμη, πού βρίσκω τις μπατονέτες;», έλαβα την απάντηση: «Εκεί, στο βάθος. Μην αγχώνεστε». Αναρωτήθηκα προς στιγμήν αν στο πρόσωπό μου ήταν αποτυπωμένα κάποια ίχνη άγχους για… τις μπατονέτες.
  • Μεσσηνία: Διπλό φονικό σε κάμπινγκ στη Φοινικούντα 05.10.2025
    Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο ιδιοκτήτης, ηλικίας περίπου 70 ετών, και ο επιστάτης του κάμπινγκ τραυματίστηκαν θανάσιμα από πυροβολισμούς. Η ΕΛ.ΑΣ. έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τον δράστη.
  • Global Sumud Flotilla: Επιστρέφουν μέσω Ελλάδας 28 Γάλλοι ακτιβιστές 05.10.2025
    Μια ομάδα 28 Γάλλων πολιτών, που συμμετείχαν στον στολίσκο Global Sumud ο οποίος αναχαιτίστηκε την περασμένη εβδομάδα από το Ισραήλ ενώ μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα, θα απελαθούν αύριο Δευτέρα και θα αναχωρήσουν με προορισμό την Ελλάδα, ανακοίνωσε απόψε το υπουργείο Εξωτερικών της Γαλλίας. «Μετά την πρώτη προξενική επίσκεψη την Παρασκευή (…) μια δεύτερη επίσκεψη […]
  • Ολα τα βλέμματα στο Κάιρο: Ο διπλωματικός πυρετός και τα μηνύματα Τραμπ 05.10.2025
    Ο Ντόναλντ Τραμπ εκτιμά πως οι όμηροι «θα αρχίσουν να απελευθερώνονται πολύ σύντομα» και πως οι διαπραγματεύσεις «πηγαίνουν πολύ καλά». Το σχέδιο του Ισραήλ και η αλλαγή στάσης της Χαμάς λόγω των εξωτερικών πιέσεων.
  • Τεχνικολόρ παράδεισος 05.10.2025
    Ο Κώστας Μπέζος δεν πήγε ποτέ στη Χονολουλού, ταξίδευε όμως εκεί με τα τραγούδια του.
  • Σπασμένη φλέβα, σπασμένα φρένα 05.10.2025
    Απορούσε γιατί. Γιατί τόση πρεμούρα για την ταπεινότητά του. Γιατί τόσο ενδιαφέρον για «λαμαρίνες». Γιατί τους πείραξε που την επόμενη μέρα πήγε στη δουλειά του. Γιατί επιμένουν να τον ρωτάνε. Γιατί δεν δείχνουν το ίδιο ενδιαφέρον για το θέατρο και τον πολιτισμό που πιστά υπηρετεί. Γιατί είναι εκείνος το θέμα; Στα ελληνικά γίνεται backlash.
  • Ολα του μπλόκου δύσκολα 05.10.2025
    Ο πρωθυπουργός εξήγγειλε τον αποκλεισμό των εφήβων από τα κοινωνικά δίκτυα. Το υπουργείο ετοιμάζει τη σχετική εφαρμογή. Ωστόσο, ειδικοί εγείρουν αμφιβολίες τόσο για τη λειτουργικότητα όσο και για τη σκοπιμότητα του μέτρου.
  • Χταποδάκι με ουζάκι στο γραφικό Μπρίξαμ 05.10.2025
    To Mπρίξαμ είναι περισσότερο γνωστό για δύο πράγματα. Το πρώτο είναι το άγαλμα του πρίγκιπα της Οράγγης, κυβερνήτη της Ολλανδίας, ο οποίος στις 5 Νοεμβρίου 1688 αποβιβάστηκε στο λιμάνι της νότιας Αγγλίας με 40.000 στρατιώτες και κατευθύνθηκε προς το Λονδίνο, όπου στέφθηκε βασιλιάς Γουλιέλμος Γ΄ […]
  • Τα σκόρπια και τα άσημα της Καλλιθέας 05.10.2025
    Η Καλλιθέα ανοίγει σαν όστρακο κάθε φορά που θα αποφασίσεις να την εξερευνήσεις. Γεμάτη αντιθέσεις, απλωμένη μέσα στον πυκνό αστικό ιστό της Αθήνας, με ένα κομμάτι της προς τον Ταύρο και με ένα άλλο προς τις Τζιτζιφιές, αφήνει στον επίμονο διαβάτη τα δικά της ίχνη από μια ιστορία που πηγαίνει πίσω στα τελευταία χρόνια του […]

RSS Fire Rescue 1

  • L.A. County vows emergency-alert overhaul after report faults evacuation delay in deadly wildfires 05.10.2025
    Supervisors grilled fire and OEM leaders over late, confusing warnings during the Palisades and Eaton wildfires
  • Va. FF takes PPE companies to court over leukemia diagnosis 05.10.2025
    Richmond Firefighter Jonathan Clarke alleges companies like 3M, Chemours and Honeywell knew turnout gear contained cancer-linked "forever chemicals" but hid the danger
  • Texas city outfits all fire, EMS units with ballistic vests after recorded 14,000 hours of wear in 2024 04.10.2025
    Funding approved by the Central Texas Public Safety Commission will outfit all Austin Fire Department and Austin-Travis County EMScrews with upgraded body armor
  • Rope rescue frees worker trapped nearly 7 hours in Mich. hospital elevator 04.10.2025
    With no landing doors between floors 4-8 and the car’s emergency brake locked, Ann Arbor firefighters lifted the employee 30 feet by rope
  • NIOSH announces National Firefighter Registry Champions 04.10.2025
    Several organizations, including FireRescue1, have been recognized for their efforts to boost enrollment in the registry
  • Conn. hoarding deaths underscore dangers to occupants, first responders 04.10.2025
    Review shows extreme hoarding caused one fatal floor collapse and fueled seven fatal fires, underscoring risks as firefighters struggle through debris-filled homes
  • FEMA freezes $300M preparedness grants, orders population recount 03.10.2025
    Funding is on hold until states certify population data minus those deported under U.S. immigration laws
  • FEMA’s contributions to the fire service can’t be ignored 03.10.2025
    Despite long-standing scrutiny, FEMA has delivered transformative support to the fire service through programs like NFA, AFG, US&R and NERIS
  • N.H. FD nears completion of new $21.5M firehouse 03.10.2025
    The new Derry firehouse design adds modern communications, decon and training space to speed response in the southwest area

Αυτό το διαβάσατε;

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety
11 min read
  • Special Articles in English
  • Συμεών Μπανός

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety

05.10.2025 12
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα
1 min read
  • Γιώργος Τασιός
  • Τεχνολογία

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα

05.10.2025 4
Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις
1 min read
  • Γιώργος Τασιός
  • Συμβουλές

Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις

05.10.2025 3
Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας
2 min read
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας

05.10.2025 5
Τα πνευματικά δικαιώματα των κειμένων, των φωτογραφιών και των άλλων επιμέρους στοιχείων ανήκουν στο Firepedia.gr και οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παρουσίαση στο κοινό, ραδιοτηλεοπτική μετάδοση ή αναμετάδοση, ψηφιακή εκπομπή, ψηφιακή ραδιοτηλεοπτική αναμετάδοση και γενικά οποιαδήποτε χρήση, εκμετάλλευση ή διάδοση οποιουδήποτε στοιχείου σε έντυπη, ηλεκτρονική, ψηφιακή ή οποιαδήποτε άλλη μορφή και με οποιοδήποτε μέσο μέρους ή του συνόλου του κόμβου του Διαδικτύου του Firepedia.gr απαιτεί προηγούμενη άδεια από τον Διαχειριστή του.

Απαγορεύεται η Αναδημοσίευση άρθρων και κειμένων του περιοδικού μας χωρίς έγκριση, επιτρέπουμε την μερική αναδημοσίευση άρθρων (1/3) με ενεργή παραπομπή (link) στην ιστοσελίδα μας, Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Σημείωση: Ο νόμος 2121/1993 είναι επικαιροποιημένος μέχρι και το ν. 4761/2020 (ΦΕΚ A' 248/13.12.2020)

Τα άρθρα μας έχουν καθαρά συμβουλευτικό και ενημερωτικό χαρακτήρα & σκοπό και ανανεώνονται ή τροποποιούνται συνεχώς ή κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Δεδομένης δε της φύσης και του όγκου του διαδικτύου και της συνεχούς ροής ή/ και μεταβολής των μεταδιδόμενων μέσω αυτού πληροφοριών, οι Πληροφορίες παρέχονται από την Ιστοσελίδα του Fire Rescue Pedia ως έχουν, χωρίς να παρέχεται από το Fire Rescue Pedia οιαδήποτε εγγύηση, ιδίως ως προς την πληρότητα, επάρκεια ή και την χρονική επικαιροποίησή τους.



Εμπορική Εκμετάλλευση - FORMULA ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΕΣ ΑΕ ΙΕΠΥΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES | ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - CONTACT US | PARTNERS

Fire Rescue Pedia © 2000 - 2025 | Powered by Pressidium® Managed WordPress Hosting
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life
Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}