Skip to content
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Free & Open Source for Fire & Rescue Articles

  • Αρχική | Home
  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Υγιεινή & Ασφάλεια
    • Ιστορία
    • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
    • Πυρανίχνευση
    • Ανίχνευση Αερίων
    • Πρώτες Βοήθειες
    • Δασοπροστασία
    • Τεχνική Διάσωση
    • Συμβουλές
    • Τεχνολογία
    • Haz.Mat – CBRNE
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ
  • ENGLISH
    • SPECIAL Articles
  • Home
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
  • Ασφάλεια στα Φορτηγά οχήματα
  • Ιωάννης Ρέτσιος
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Ασφάλεια στα Φορτηγά οχήματα

1 min read
15
Κοινοποιήστε στα Social ή εκτυπώστε το άρθρο
Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]

Από τα παλαιότερα χρόνια, οι μεταφορές ήταν ένα σημαντικό κομμάτι για το διεθνές εμπόριο, ξεκινώντας από τις μεταφορές με κάρα & ζώα φτάσαμε σήμερα στον 21ο αιώνα όπου όλα γίνονται σχεδόν με την ταχύτητα του φωτός. Σε ότι αφορά τις οδικές μεταφορές πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Καινούργια πιο μεγάλα και πιο ασφαλή οχήματα αντικατέστησαν τα αργοκίνητα φορτηγά που όλοι θυμόμαστε να σέρνονται στους εθνικούς δρόμους.

Άλλαξαν τα πράγματα όμως ή έχουν παραμείνει ίδια σε ότι αφορά την ασφάλεια ;

Δυστυχώς πολλοί οδηγοί χαίρονται σήμερα την τεχνολογία που προσφέρουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και αφήνονται σε αυτή χωρίς να συνυπολογίζουν τα προβλήματα που μπορούν να δημιουργηθούν όταν δεν τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας στις εθνικές οδούς αλλά και πόσο μάλλον στις μεταφορές εμπορευμάτων σε φορτηγά βαρέως τύπου.

Δεν θα ασχοληθούμε τόσο με τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσεως αλλά με τα βαρέως τύπου φορτηγά τα οποία εκτελούν δρομολόγια τακτικότατα εντός και εκτός Ελλάδος.

Ελάχιστοι είναι εκείνοι οι οδηγοί οι οποίοι γνωρίζουν για τα μέτρα ασφάλειας που πρέπει να τηρούν στα οχήματα τους σε ότι αφορά την πυρασφάλεια αλλά ακόμα και την οπτική σήμανση των βαρέων οχημάτων. (δεν αναφέρομαι στην ασφάλεια πρόσδεσης ιμάντων ή φθαρμένα ελαστικά διότι αφορά άλλο τομέα της ασφάλειας)

Βάσει νόμου τα φορτηγά και τα λεωφορεία πρέπει να είναι εφοδιασμένα σύμφωνα με το άρθρο 2 με τους κατάλληλους φορητούς πυροσβεστήρες:

«βάσει της υπ΄αριθμ. 50292/3549/08 Εφοδιασμός των οχημάτων με φορητούς πυροσβεστήρες, επιβάλλεται ο εφοδιασμός των Λεωφορείων και φορτηγών, καθώς Βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων και γενικώς επικίνδυνων υλών.

Είναι ενδιαφέρον να διαβάσουμε κάποιες από τις παρακάτω παραγράφους, ας δούμε…

3. Οι πυροσβεστήρες τοποθετούνται μέσα στο θάλαμο οδηγήσεως και εφ όσον είναι δυνατό δίπλα στη θέση του οδηγού και είναι κατάλληλα στηριγμένοι. Στα επιβατηγά αυτοκίνητα με περιορισμένο χώρο (μικρά),
ο πυροσβεστήρας τοποθετείται, κατά την κρίση του ιδιοκτήτη οδηγού, σε μέρος κατάλληλο και προσιτό για την άμεση και ευχερή χρησιμοποίησή του σε περίπτωση ανάγκης.

4. Στα λεωφορεία, ένας από τους πυροσβεστήρες τοποθετείται δίπλα στην θέση του οδηγού. Στα διώροφα λεωφορεία, τοποθετείται τουλάχιστον ένας πυροσβεστήρας ανά όροφο. Οι πυροσβεστήρες επιτρέπεται να είναι προστατευμένοι από κλοπή ή βανδαλισμό (π.χ.μέσα σε εσωτερικό ερμάριο ή πίσω από θραύσιμη ύαλο), υπό την προϋπόθεση ότι τα σημεία όπου ευρίσκονται είναι ευδιάκριτα και ότι έχουν προβλεφθεί τα μέσα με τα οποία μπορούν εύκολα να χρησιμοποιηθούν σε περίπτωση ανάγκης. Προβλέπονται κατάλληλες θέσεις των πυροσβεστήρων και αυτές είναι κατάλληλα σημασμένες.

5. Οι φορητοί πυροσβεστήρες, είναι πάντοτε σε αρίστη κατάσταση και είναι ορθά συντηρημένοι, για να είναι αποτελεσματική η χρησιμοποίησή τους, σε περιπτώσεις πυρκαγιάς, με ευθύνη πάντοτε των ιδιοκτητών και οδηγών των αυτ/των.

6. Οι οδηγοί, οι συνοδηγοί και οι εισπράκτορες των λεωφορείων καθώς επίσης και οι οδηγοί των λοιπών κατηγοριών αυτ/των και των τριτρόχων μοτοσυκλετών, επιβάλλεται να γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας και χρησιμοποιήσεως των πυροσβεστήρων που βρίσκονται, στα οχήματά τους, για να είναι εξασφαλισμένη η εκπλήρωση του σκοπού στον οποίο αποβλέπει η απόφαση αυτή.

Εδώ ακριβώς βλέπουμε ότι εκτός του ότι είναι υποχρεωτική η τοποθέτηση των πυροσβεστήρων στα φορτηγά οχήματα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί τις απαιτούμενες ενέργειες που πρέπει να κάνουν αν αντιληφθούν πυρκαγιά στο όχημα τους.

Ενέργειες σε περίπτωση πυρκαγιάς

ΓΕΝΙΚΑ

Οι πυρκαγιές των αυτοκινήτων γενικά χαρακτηρίζονται ως επικίνδυνες πυρκαγιές. Για το λόγο αυτό, η πρώτη επέμβαση πρέπει να είναι γρήγορη και αποτελεσματική, τα δε μέσα κατάσβεσης, ειδικά αυτά που θα χρησιμοποιηθούν κατά την έναρξη της πυρκαγιάς, να είναι πολύ αποτελεσματικά για να επιτευχθεί άμεσα η κατάσβεσή της.

 

Σε περίπτωση όμως που η επέμβαση δεν γίνει αμέσως, η πυρκαγιά λαμβάνει μεγάλες διαστάσεις και δημιουργεί κινδύνους και για τους επιβαίνοντες και για κάθε άλλον που λόγω ειδικότητας ή αλληλεγγύης θα τρέξει να βοηθήσει. Η αιτία είναι ότι υπάρχουν σε αρκετή ποσότητα καύσιμη ύλη (βενζίνη – πετρέλαιο), λάδια και διάφορα άλλα εύφλεκτα υγρά (υγρά φρένων).

Επιπλέον δε, πυρκαγιά που λαμβάνει χώρα σε αυτοκίνητο όταν αυτό κινείται, δεν γίνεται αμέσως αντιληπτή από τους επιβάτες, πόσο μάλλον από τον οδηγό του φορτηγού που δεν έχει άμεση οπτική πρόσβαση στο πάνω μέρος του φορτίου ή σε τυφλά σημεία, ενώ επιπρόσθετα λόγω του ρεύματος αέρος που δημιουργείται κατά την κίνηση του οχήματος η πυρκαγιά τείνει να λάβει μεγάλη έκταση. Επίσης στη γρήγορη μετάδοση της πυρκαγιάς, ανεξάρτητα από την αιτία που την προκάλεσε, συντελεί και το χρώμα του αυτοκινήτου που καίγεται ταχύτατα και ζωηρότητα.

Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε, ότι η πυρκαγιά στο αυτοκίνητο θα πρέπει να αντιμετωπισθεί σαν πυρκαγιά εύφλεκτων υλών.

Μέτρα για την αντιμετώπιση πυρκαγιών σε οχήματα :

Πολλοί από εμάς είχαμε συνηθίσει στην ιδέα ότι ο πυροσβεστήρας ιδιωτικής χρήσης οχημάτων πρέπει να είναι των 2 κιλών σκόνης ή των 3 κιλών βάσει Νομοθεσίας. Αυτά ανήκουν στο παρελθόν, αφού πλέον η Νομοθεσία ορίζει ότι ο πυροσβεστήρας που πρέπει να έχεις στο ΙΧ όχημα σου πρέπει να έχει τουλάχιστον κατασβεστική ικανότητας 8Α 34Β C, ανεξαρτήτως αν είναι 1 , 2 ή 3 κιλών ξηράς σκόνης ή αφρού.

Για τα φορτηγά οχήματα αντιστοίχως ορίζει ότι θα πρέπει να είναι το ελάχιστον 13Α 55Β, και για μεγάλα φορτηγά οχήματα (νταλίκες με τράκτορες) το ελάχιστο 21Α -113Β C.

Πυροσβεστήρες Τύπου 1
Φορητοί πυροσβεστήρες ξηράς κόνεως κατάλληλοι για κατηγορίες πυρκαγιάς A, B, C και για ηλεκτρικό ρεύμα τάσης έως 1000 V, με ελάχιστη κατασβεστική ικανότητα 8Α, 34Β, C.

Πυροσβεστήρες Τύπου 2
Φορητοί πυροσβεστήρες ξηράς κόνεως κατάλληλοι για κατηγορίες πυρκαγιάς A, B, C και για ηλεκτρικό ρεύμα τάσης έως 1000 V, με ελάχιστη κατασβεστική ικανότητα 13Α, 55Β, C.

Πυροσβεστήρες Τύπου 3
Φορητοί πυροσβεστήρες ξηράς κόνεως κατάλληλοι για κατηγορίες πυρκαγιάς A, B, C και για ηλεκτρικό ρεύμα τάσης έως 1000 V, με ελάχιστη κατασβεστική ικανότητα 21Α, 113Β, C.

1.– Οι πυροσβεστήρες πρέπει να βρίσκονται σε κατάλληλη θέση που σε περίπτωση που χρειαστούν η επέμβαση να είναι άμεση. Συνήθως οι φορητοί πυροσβεστήρες τοποθετούνται στο εξωτερικό μέρος της καμπίνας του φορτηγού μέσα σε εδικές βάσεις.

2.– Όταν ξεσπάσει πυρκαγιά στο αυτοκίνητο ο οδηγός , πρέπει να σταματήσει αμέσως στην άκρη του δρόμου εξασφαλίζοντας την ομαλή πρόσβαση αν είναι δυνατόν για τα επερχόμενα οχήματα. Ο βαθμός ψυχραιμίας που θα επιδείξει εκείνη την στιγμή ο οδηγός και η γνώση θα βοηθήσουν σημαντικά, αν η φωτιά εντοπιστεί στο χώρο φόρτωσης τα πράγματα γίνονται πολύ δύσκολα λόγω της ταχύτατης εξάπλωσης της πυρκαγιάς.

3.– Κατά το άνοιγμα του Καλύμματος της μηχανής (καπό), ο οδηγός ή οποιοσδήποτε επέμβει, πρέπει να λαμβάνει προφυλακτικά μέτρα, γιατί με το άνοιγμα του καπό υπάρχει κίνδυνος με την είσοδο ατμοσφαιρικού αέρα στο χώρο να δημιουργηθεί μεγάλη φλόγα.

4.– Αμέσως μετά την πρώτη προσβολή της πυρκαγιάς ή αν είναι δυνατό ταυτόχρονα, να αποσυνδέεται σε κάθε περίπτωση ο συσσωρευτής. Μια γρήγορη μέθοδος αποσύνδεσης του συσσωρευτή με λιγότερους κινδύνους είναι το κόψιμο των καλωδίων με ένα κόφτη (όχι όμως και ο πιο οικονομικός).

Σε περίπτωση όμως όπου υπάρχουν έντονες αναθυμιάσεις υγρών καυσίμων, δεν πρέπει να επιχειρείται η αποσύνδεση του συσσωρευτού, για την αποφυγή δημιουργίας σπινθήρα που μπορεί να προκαλέσει έκρηξη.

6.– Αν η πυρκαγιά έχει εκδηλωθεί στο στόμιο πλήρωσης της δεξαμενής καυσίμου (ρεζερβουάρ), προτιμότερη είναι η απομόνωση του σημείου με την τοποθέτηση υγρού υφάσματος ή άλλου καλύμματος, παρά η χρήση πυροσβεστήρα.

7.– Σε περίπτωση κατά την οποία η δεξαμενή καυσίμου (ρεζερβουάρ) διατρέχει κίνδυνο να προσβληθεί από τη φωτιά, πρέπει να προσέχουμε για τυχούσα επανάφλεξη που θα δημιουργήσει μεγάλες φλόγες ή για πιθανή έκρηξη.

Τα προφυλακτικά μέτρα που πρέπει να παίρνονται για την ασφάλεια μας σε τέτοια περίπτωση, είναι να ψύχεται η δεξαμενή με νερό ή αφρό από μια ασφαλή θέση.
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στο χώρο που το όχημα σταματάει στο παραπάνω βίντεο ο οδηγός σκέφτηκε να το κάνει πίσω με σκοπό να μην εκτεθούν τα πλησίον φορτηγά σε κίνδυνο από την πυρκαγιά του οχήματος του.

8.– Όταν η πυρκαγιά έχει προσβάλλει άλλους χώρους του αυτοκινήτου, εκτός του κινητήρα, για την καταπολέμηση της οποίας απαιτείται νερό, αυτό να χρησιμοποιείται με προσοχή για να μην προκληθούν από την αλόγιστη χρήση του επιπλέον ζημιές στο όχημα.

9.– Σε περίπτωση όπου καίγονται τα ελαστικά του οχήματος, κατά το αρχικό στάδιο, πρέπει πάντοτε ο ενεργών την κατάσβεση να στέκεται σε πλάγια θέση και όχι ακριβώς απέναντι από τα ελαστικά, γιατί υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού από την έντονη εκτόνωση του υπό πίεση ευρισκόμενου αέρα. Η κατάσβεση επιτυγχάνεται καλύτερα με βολή ομίχλης ύδατος. Η χρήση πυροσβεστήρα ξηράς κόνεως σ’ αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι αποτελεσματική σε περίπτωση που διαθέτετε πυροσβεστήρα ειδικής σύστασης π.χ. Bioversal θα μπορέσετε να έχετε μεγαλύτερη κατασβεστική δύναμη.

10.– Η καταπολέμηση των πυρκαγιών γύρω από το σημείο του κιβώτιου ταχυτήτων, γίνεται από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και από πλάγια θέση.

Brett James Photo

Προσοχή !

Σε περίπτωση που η φωτιά είναι στο χώρο φόρτωσης εμπορευμάτων πριν κάνετε οτιδήποτε ειδοποιήστε την Πυροσβεστική Υπηρεσία στο τηλέφωνο 199 και μην το κλείσετε αμέσως αλλά ψύχραιμα περιγράψετε τι καίγεται και τι είδους όχημα εμπλέκεται στην πυρκαγιά. Τα παραπάνω μπορεί να σας φαίνονται παράλογα διότι θα σκέφτεστε εκείνη την στιγμή θα πιάσω κουβέντα με τους πυροσβέστες ; και όμως είναι ένα από τα πιο βασικά πράγματα που πρέπει να κάνετε διότι η Πυροσβεστική Υπηρεσία κρίνει από τις πληροφορίες που έχει τι είδους δυνάμεις θα στείλει.

Πιστεύετε ότι την ίδια δύναμη πυρόσβεσης θα στείλει σε ένα φορτηγό που καίγεται η μηχανή του και σε ένα φορτηγό που αναφέρεται ότι μεταφέρει βαμβάκι, ή υγρά καύσιμα ;

‘Aρα λοιπόν πριν ξεκινήσουμε την όποια κατάσβεση ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ να ενημερώσουμε το 199 για τα παρακάτω :

  • Που είμαστε
  • Το φορτηγό έχουμε ( τι μεταφέρει)
  • Τι καίγεται

Κατόπιν αν δεν εγκυμονεί κίνδυνο για εσάς και αφού έχετε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας (βλέπε παραπάνω) προχωράτε σε κατάσβεση, αν βλέπετε στην πορεία ότι η Πυροσβεστική Υπηρεσία αργεί και η φωτιά εξαπλώνεται προσπαθήστε να τοποθετήσετε 100 με 150 μέτρα πριν το αμάξι σας το τρίγωνο ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να προειδοποιήσει τους επερχόμενους οδηγούς για τον κίνδυνο που υπάρχει λόγω της πυρκαγιάς στο όχημα σας.

Προσοχή μην αμελείτε αυτή την ενέργεια διότι οι επερχόμενοι οδηγοί όταν θα αντιληφθούν το όχημα σας που φλέγεται είναι αργά πια να πάρουν την απόσταση ασφάλειας που χρειάζεται από εσάς με αποτέλεσμα να κάνουν επικίνδυνους ελιγμούς και να δημιουργηθεί ατύχημα.
Προσπαθήστε μέχρι να έρθει η Πυροσβεστική Υπηρεσία να φτιάξετε μια ζώνη ασφαλείας τόσο για εσάς αλλά και για του συμπολίτες σας.

Σε καμία περίπτωση μην επιχειρήσετε να μπείτε στην καμπίνα του φορτηγού αν αυτή καίγεται για να πάρετε έγγραφα ή άλλα αντικείμενα , κινδυνεύετε άμεσα με εγκαύματα 2ου και 3ου βαθμού, μην γυρνάτε ποτέ στο χώρο που καίγεται αφού τον έχετε αρχικά εγκαταλείψει.

Αγοράζοντας τα είδη πυρασφάλειας πρέπει πάντα να προσέχετε να πληρούν τα πρότυπα σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό.

Οπτική Σήμανση Βαρέων Οχημάτων

Όλοι μας γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι να βλέπουμε και να μας βλέπουνε κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού ή μιας μετακίνησης το βράδυ ή με ομίχλη.
Πρέπει να γνωρίζουμε κάποια βασικά πράγματα έτσι ώστε να μπορούμε να προφυλασσόμαστε και να προστατεύουμε τους συνοδηγούς μας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Όλα τα βαρέα οχήματα μεταφοράς ή ακόμα και τα ελαφρότερα όπως μηχανήματα έργου κλπ. μπορούν να φέρουν οπτική σήμανση χρώματος πορτοκαλί για την έγκαιρη ειδοποίηση των επερχομένων οχημάτων στο οδικό δίκτυο ή στις όποιες μετακινήσεις τους.

Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχει δοθεί βάρος στις επιλογές χρωμάτων στους φάρους που χρησιμοποιούνται με αποτέλεσμα πολλά φορτηγά παρανόμως να χρησιμοποιούν και άλλα χρώματα εκτός από το πορτοκαλί, όπως πράσινο, κόκκινο, και μπλε. Ο λόγος που πρέπει ειδικά τα μεγάλα οχήματα να εφοδιαστούν με ένα φάρο χρώματος πορτοκαλί είναι διότι ανά πάσα στιγμή μπορούν να βρεθούν σε κατάσταση μηχανικής βλάβης, η σε αναγκαστικό ελιγμό ή ακόμα και σε βίαια στάση του οχήματος τους .

Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις ο οδηγός του φορτηγού οφείλει να εξασφαλίσει τα παρακάτω :

  • Να θέσει αμέσως σε λειτουργία τους δείκτες κατεύθυνσης (αλάρμ)
  • Να θέσει αμέσως σε λειτουργία τον φάρο
  • Να τοποθετήσει τρίγωνο (σε περίπτωση στάσης) σε απόσταση περίπου 100 μέτρων

Μια σωστή οπτική σήμανση θα σας βοηθήσει πολύ ακόμα και σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών συνθηκών (ομίχλη, χιόνια, καταρρακτώδες βροχή κλπ).

Η επιλογή των φωτιστικών σωμάτων οπτικής σήμανσης πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή καθώς οι λεπτομέρειες πάντα κάνουν την διαφορά.

Αγοράζοντας ένα φάρο πορτοκαλί προσέξετε να έχει τα παρακάτω :

  • Ένδειξη CE ( Σύμφωνα με τις οδηγίες περί ηλεκτρομαγνητικών παρεμβολών)
  • Ένδειξη Ε (Πρότυπο σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό UN65)

Το κάλυμμα του θόλου του φάρου πρέπει να είναι από Polycarbonate, και η εσωτερική του λάμπα να είναι της τάξεως των 55W για να έχει μια αξιοπρεπή λάμψη όχι μόνο επιφανειακή αλλά και για να μπορεί να αντανακλάται σε μεγάλες αποστάσεις.

Σε περίπτωση που η εγκατάσταση του φάρου θα είναι μόνιμη θα πρέπει να γίνει από ηλεκτρολόγο σωστά και με ενδιάμεση ασφάλεια.

Το σημείο που θα τοποθετηθεί δεν θα πρέπει να είναι τυχαίο ή όπου βολεύει τον εγκαταστάτη αλλά σε σημείο τέτοιο έτσι ώστε να είναι εμφανής ο φάρος. Συνήθως στα φορτηγά οχήματα η τοποθέτηση τους γίνεται στο πάνω μέρος της οροφής της καμπίνας ή στο πίσω μέρος του χώρου φόρτωσης.
Η ποιότητα των προϊόντων που θα αγοράσετε για την ασφάλεια του οχήματος σας πρέπει να είναι εξαιρετικά υψηλή έτσι ώστε να σας διασφαλίζει την μακρόχρονη λειτουργία τους και ταυτόχρονα την κάλυψη εγγύησης που δίνει ο εκάστοτε κατασκευαστής.

Να κλείσω το άρθρο μου με το ρητό , «ευχόμαστε το καλύτερο αλλά είμαστε πάντα προετοιμασμένοι για το χειρότερο».

Το άρθρο αυτό έχει δημοσιευτεί το 2013 και στο περιοδικό Transport Magazine
Το άρθρο ανανεώθηκε σύμφωνα με τις νέες νομοθεσίες και τεχνολογίες τον Ιούνιο του 2019.

Άρθρο του Ιωάννη Σ. Ρέτσιου
Ο Ιωάννης Σ. Ρέτσιος είναι σύμβουλος Health & Safety και εκπαιδευτής μέσων ατομικής προστασίας, με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας πεδίου. Εξειδικεύεται στον εξοπλισμό και τις λύσεις αντιμετώπισης για επικίνδυνα υλικά (Haz.Mat) και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης C.B.R.N.e., παρέχοντας ολοκληρωμένη τεχνογνωσία σε οργανισμούς και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε απαιτητικά περιβάλλοντα.
https://www.linkedin.com

Βιβλιογραφία – Πηγές

  • Πυροσβεστικό Σώμα , Ένωση Αξιωματικών Πυροσβεστικού Σώματος
  • Formula Πυροσβεστήρες
  • Gloria Fire Equipment S.A
  • Εγχειρίδιο Ασφαλούς Οδήγησης Federal Signal
  • P. Tangalakis Corp.
  • ELOT Greek Standardization Organization
  • International Truck and Engine Corporation
Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]

Continue Reading

Previous: Άδειασμα φιαλών ατμοσφαιρικού αέρα
Next: Selfie και… εξάρτηση: Χρειαζόμαστε ψυχίατρο;

Trending

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety 1

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα 2

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα

Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις 3

Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας 4

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας

Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical) 5

Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical)

Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού 6

Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού

Related Stories

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας
2 min read
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας

9
Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical)
1 min read
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Συστήματα Προστασίας χοανών επαγγελματικών μαγειρείων (Wet Chemical)

14
Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού
1 min read
  • Κίμων Παντελίδης
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Βασικές Αρχές Τακτικού Αερισμού

17

Χορηγούμενη

Search&Rescue

Πυροσβεστικό Σώμα

Δημοσκόπηση

Σας αρέσει η ιστοσελίδα μας ;

RSS News

  • Tο νέο «Ελ Ντοράντο» των ΑΕΕΑΠ, η αύξηση 24% στις αποδοχές του CEO και τα 4 deals προ των πυλών 06.10.2025
    Ποιος μοιράζει υψηλό μέρισμα και πώς φτάνουν οι τουρίστες στα μικρά νησιά.
  • Θεσσαλονίκη: Τρεις άνδρες ξυλοκόπησαν 46χρονο 06.10.2025
    Οι συλληφθέντες, με τις δικογραφίες που σχηματίστηκαν σε βάρος τους, θα οδηγηθούν στην αρμόδια δικαστική Αρχή
  • Κέικ με σταφύλια 06.10.2025
    Ενα ζουμερό κέικ με τη γεύση του φθινόπωρου.
  • Γερμανός καγκελάριος: Πιθανή υποχρεωτική στρατιωτική θητεία ακόμη και για γυναίκες 06.10.2025
    Ο Φρίντριχ Μερτς δήλωσε σε συνέντευξή του ότι οι γερμανικές ένοπλες δυνάμεις χρειάζονται επειγόντως 80.000 στρατιώτες.
  • Βουτιές σε κρύο νερό: Υγιεινές ή επιβλαβείς για την καρδιά; 06.10.2025
    Τα στοιχεία που μαρτυρούν όφελος είναι πολύ επιφανειακά – μια βουτιά σε παγωμένο νερό θα μπορούσε να είναι επικίνδυνη για κάποιον με υποκείμενα καρδιολογικά προβλήματα.
  • Πυροβολισμοί στη Δροσιά: Συνελήφθη 29χρονος μάγειρας και πρώην της συντρόφου του θύματος 06.10.2025
    Ο ίδιος αρνείται κάθε κατηγορία και προβάλλει ως άλλοθι ότι την ημέρα που έγινε η απόπειρα δολοφονίας εκείνος βρισκόταν στην κουζίνα καταστήματος.
  • Καλώδιο Ελλάδας-Κύπρου: «Ικανοποίηση Χριστοδουλίδη από τις διευκρινίσεις ΑΔΜΗΕ» 06.10.2025
    Για «ικανοποίηση» του πρόεδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη, από την διευκρινιστική ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ, κάνει λόγο κυπριακό δημοσιεύμα μετά το «βραχυκύκλωμα» της Κυριακής
  • Σίδνεϊ: Δίωρο χάος με έως και 100 πυροβολισμούς κατά περαστικών από 60χρονο – 20 τραυματίες 06.10.2025
    Ανδρας άνοιξε πυρ χθες, Κυριακή, σε πολυσύχναστο δρόμο στο Σίδνεϊ, προτού συλληφθεί, ανακοίνωσε η αυστραλιανή αστυνομία.
  • Χρειάζεται η Ευρώπη έναν «υπερφόρο» για τους υπερπλούσιους; 06.10.2025
    Οι υπερπλούσιοι πληρώνουν, αναλογικά, λιγότερους φόρους από τους υπόλοιπους φορολογούμενους. Θα μπορούσε ένας φόρος στην περιουσία να διορθώσει αυτή την αδικία;
  • Στη Βουλή το προσχέδιο του προϋπολογισμού – Οι εκτιμήσεις για ανάπτυξη, πλεόνασμα και πληθωρισμό 06.10.2025
    Θα τεθεί προς συζήτηση στην κοινοβουλευτική επιτροπή Οικονομικών
  • Καιρός: Με βροχές και καταιγίδες ξεκινά η εβδομάδα – Πού αναμένονται έντονα φαινόμενα 06.10.2025
    Πρόσκαιρη εξασθένηση από αργά το απόγευμα, έως 25 βαθμούς η θερμοκρασία - Η πρόγνωση της ΕΜΥ μέχρι και την Παρασκευή.

RSS Fire Rescue 1

  • Fire Prevention Week: 10 ways AI can support your community outreach 05.10.2025
    Whether you need data-driven outreach or just better graphics, AI offers practical ways to strengthen your prevention messages
  • L.A. County vows emergency-alert overhaul after report faults evacuation delay in deadly wildfires 05.10.2025
    Supervisors grilled fire and OEM leaders over late, confusing warnings during the Palisades and Eaton wildfires
  • Va. FF takes PPE companies to court over leukemia diagnosis 05.10.2025
    Richmond Firefighter Jonathan Clarke alleges companies like 3M, Chemours and Honeywell knew turnout gear contained cancer-linked "forever chemicals" but hid the danger
  • Texas city outfits all fire, EMS units with ballistic vests after recorded 14,000 hours of wear in 2024 04.10.2025
    Funding approved by the Central Texas Public Safety Commission will outfit all Austin Fire Department and Austin-Travis County EMScrews with upgraded body armor
  • Rope rescue frees worker trapped nearly 7 hours in Mich. hospital elevator 04.10.2025
    With no landing doors between floors 4-8 and the car’s emergency brake locked, Ann Arbor firefighters lifted the employee 30 feet by rope
  • NIOSH announces National Firefighter Registry Champions 04.10.2025
    Several organizations, including FireRescue1, have been recognized for their efforts to boost enrollment in the registry
  • Conn. hoarding deaths underscore dangers to occupants, first responders 04.10.2025
    Review shows extreme hoarding caused one fatal floor collapse and fueled seven fatal fires, underscoring risks as firefighters struggle through debris-filled homes
  • FEMA freezes $300M preparedness grants, orders population recount 03.10.2025
    Funding is on hold until states certify population data minus those deported under U.S. immigration laws
  • FEMA’s contributions to the fire service can’t be ignored 03.10.2025
    Despite long-standing scrutiny, FEMA has delivered transformative support to the fire service through programs like NFA, AFG, US&R and NERIS

Αυτό το διαβάσατε;

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety
11 min read
  • Special Articles in English
  • Συμεών Μπανός

The Seveso Disaster: A Turning Point in Industrial Safety

14
Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα
1 min read
  • Γιώργος Τασιός
  • Τεχνολογία

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εικονική πραγματικότητα

8
Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις
1 min read
  • Γιώργος Τασιός
  • Συμβουλές

Ενημέρωση & απενημέρωση υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών σε επείγουσες καταστάσεις

8
Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας
2 min read
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Bleve σε δεξαμενές υγραερίου και μηχανισμός δημιουργίας

9
Τα πνευματικά δικαιώματα των κειμένων, των φωτογραφιών και των άλλων επιμέρους στοιχείων ανήκουν στο Firepedia.gr και οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παρουσίαση στο κοινό, ραδιοτηλεοπτική μετάδοση ή αναμετάδοση, ψηφιακή εκπομπή, ψηφιακή ραδιοτηλεοπτική αναμετάδοση και γενικά οποιαδήποτε χρήση, εκμετάλλευση ή διάδοση οποιουδήποτε στοιχείου σε έντυπη, ηλεκτρονική, ψηφιακή ή οποιαδήποτε άλλη μορφή και με οποιοδήποτε μέσο μέρους ή του συνόλου του κόμβου του Διαδικτύου του Firepedia.gr απαιτεί προηγούμενη άδεια από τον Διαχειριστή του.

Απαγορεύεται η Αναδημοσίευση άρθρων και κειμένων του περιοδικού μας χωρίς έγκριση, επιτρέπουμε την μερική αναδημοσίευση άρθρων (1/3) με ενεργή παραπομπή (link) στην ιστοσελίδα μας, Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Σημείωση: Ο νόμος 2121/1993 είναι επικαιροποιημένος μέχρι και το ν. 4761/2020 (ΦΕΚ A' 248/13.12.2020)

Τα άρθρα μας έχουν καθαρά συμβουλευτικό και ενημερωτικό χαρακτήρα & σκοπό και ανανεώνονται ή τροποποιούνται συνεχώς ή κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Δεδομένης δε της φύσης και του όγκου του διαδικτύου και της συνεχούς ροής ή/ και μεταβολής των μεταδιδόμενων μέσω αυτού πληροφοριών, οι Πληροφορίες παρέχονται από την Ιστοσελίδα του Fire Rescue Pedia ως έχουν, χωρίς να παρέχεται από το Fire Rescue Pedia οιαδήποτε εγγύηση, ιδίως ως προς την πληρότητα, επάρκεια ή και την χρονική επικαιροποίησή τους.



Εμπορική Εκμετάλλευση - FORMULA ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΕΣ ΑΕ ΙΕΠΥΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES | ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - CONTACT US | PARTNERS

Fire Rescue Pedia © 2000 - 2025 | Powered by Pressidium® Managed WordPress Hosting
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life
Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}