Skip to content
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Fire Rescue Pedia | Knowledge for life

Free & Open Source for Fire & Rescue Articles

  • Αρχική | Home
  • ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ
    • Υγιεινή & Ασφάλεια
    • Ιστορία
    • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια
    • Πυρανίχνευση
    • Ανίχνευση Αερίων
    • Πρώτες Βοήθειες
    • Δασοπροστασία
    • Τεχνική Διάσωση
    • Συμβουλές
    • Τεχνολογία
    • Haz.Mat – CBRNE
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ
  • ENGLISH
    • SPECIAL Articles
  • Quiz – Τέστ γνώσεων
  • Home
  • Υγιεινή & Ασφάλεια
  • Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας
  • Ιωάννης Ρέτσιος
  • Υγιεινή & Ασφάλεια

Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας

1 min read
13
Κοινοποιήστε στα Social ή εκτυπώστε το άρθρο
Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]

Ο επαγγελματίας της Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία (OHS) αποτελεί τον θεματοφύλακα της ασφάλειας στον βιομηχανικό χώρο. Ωστόσο, ο ρόλος αυτός είναι συχνά απαιτητικός και μπορεί να φέρει τον επαγγελματία αντιμέτωπο με θυμωμένους, αγχωμένους ή ανήσυχους εργαζομένους. Είτε πρόκειται για την εφαρμογή ενός νέου, άβολου κανονισμού, είτε για τη διερεύνηση ενός ατυχήματος, η διατήρηση της ψυχραιμίας και του ακέραιου επαγγελματισμού είναι κρίσιμη.

Η ικανότητα να διαχειρίζεστε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις όχι μόνο προστατεύει τη δική σας ψυχική υγεία, αλλά ενισχύει και την αξιοπιστία του OHS σε όλο τον οργανισμό. Θα προσπαθήσω να αναλύσω (όσο το δυνατόν γίνεται) πως μπορείτε να μετατρέψετε μια έντονη διαφωνία σε μια εποικοδομητική διαδικασία.

Πριν αντιδράσουμε στον θυμωμένο εργαζόμενο, πρέπει να κατανοήσουμε τι τον προκαλεί. Στο περιβάλλον της βιομηχανίας, ο θυμός σπάνια στρέφεται προσωπικά προς τον τεχνικό ασφάλειας ή τον προϊστάμενο ασφαλείας.

Συνήθως, είναι μια εκδήλωση φόβου μετά από ένα παρ’ ολίγον ατύχημα ή απογοήτευσης για τις αργές διαδικασίες, την έλλειψη πόρων ή την αίσθηση ότι οι κανόνες είναι άδικοι ή γραφειοκρατικοί.

Όταν ένας εργαζόμενος αισθάνεται ότι δεν ακούγεται ή ότι η ασφάλεια στην εργασία του παραβλέπεται, μαζεύει αρκετά αρνητικά συναισθήματα και εάν δεν γίνει θέμα συζήτησης αυτό το πρόβλημα, εκτονώνεται ως θυμός που είναι συχνά μια κραυγή για ακρόαση ή βοήθεια, μεταμφιεσμένη σε λεκτική επίθεση.

Προτεραιότητα μας είναι η διατήρηση της ψυχραιμίας!

Αν ο εργαζόμενος φωνάζει, εσείς πρέπει να χαμηλώσετε τον τόνο. Αυτό δημιουργεί έναν αντισταθμιστικό επικοινωνιακό ρυθμό. Μην το παίρνετε προσωπικά, υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι αντιπροσωπεύετε έναν ρόλο και ένα σύνολο κανόνων. Η επίθεση αφορά τη διαδικασία και όχι εσάς.

Πριν απαντήσετε σε ένα επιθετικό σχόλιο, κάντε μια μικρή παύση και πάρτε μια ανάσα. Αυτό σας δίνει χρόνο να επιλέξετε λογική απάντηση αντί συναισθηματικής αντίδρασης.

Η Δύναμη της Ενεργητικής Ακρόασης και της ενσυναίσθησης δίνει χώρο στο εργαζόμενο να εκτονωθεί.
Δώστε χώρο να εκφράσει την άποψή του χωρίς διακοπές.

Πείτε: «Καταλαβαίνω απόλυτα ότι είσαι θυμωμένος με αυτή την αλλαγή» ή «Μπορώ να δω ότι έχεις απογοητευτεί από το αποτέλεσμα αυτής της εργασίας».

Επαναδιατύπωση, επαναλάβετε τα βασικά σημεία που ακούσατε για να επιβεβαιώσετε ότι καταλάβατε σωστά, αυτό είναι πολύ βασικό για την αποφυγή παρεξηγήσεων.

Ως πρόληψη αποφυγής αυτών των εργασιακών συγκρούσεων, μπορείτε να εφαρμόσετε την τεχνική του λεγόμενου tool box talk (σύντομη συζήτηση ασφαλείας). Καθημερινά, για δέκα έως δεκαπέντε λεπτά πριν την έναρξη της βάρδιας, μπορεί να γίνεται από τον προϊστάμενο μια πλήρης ενημέρωση των κανόνων ασφαλείας, η αναγνώριση εάν υπάρχουν προβληματισμοί ή ανησυχίες για το συγκεκριμένο έργο, και μια γρήγορη επανάληψη των εργασιών στις οποίες πρέπει να δοθεί προσοχή.

Θέσπιση Επαγγελματικών Ορίων και καθορισμός των κανόνων της συζήτησης.

Όταν προκύπτει θέμα συζήτησης με φαινομενική ένταση, κρατήστε πάντα απόσταση από τον εργαζόμενο όσο είναι το μήκος του χεριού σας, δώστε του προσωπικό χώρο .
Αν ο θυμός μετατραπεί σε ύβρεις ή απειλές, πρέπει να θέσετε το όριο: «Θέλω να σε βοηθήσω, αλλά πρέπει να μιλάμε με σεβασμό μεταξύ μας. Αν συνεχίσεις τις φωνές, δυστυχώς θα πρέπει να διακόψουμε τη συζήτηση.»

Εστίαση στα γεγονότα, είναι σημαντικό να επαναφέρετε τη συζήτηση στα δεδομένα και στους κανονισμούς, αποφύγετε τους συναισθηματισμούς.

Μετατρέποντας τον Θυμό σε Παραγωγικότητα

Ο στόχος του επαγγελματία OHS (ή του Επόπτη/Προϊσταμένου) είναι να βοηθήσει τον εργαζόμενο να γίνει πιο συνεργάσιμος και παραγωγικός μέσω της θέσπισης βασικών κανόνων ασφάλειας.

Ξεκινήστε με την αναγνώριση και την δέσμευση εκ μέρους σας.

Εντοπισμός της βασικής ανησυχίας. Ξεχωρίστε το πραγματικό πρόβλημα από τον θυμό. (π.χ. άβολος ή ακατάλληλος εξοπλισμός)

Κοινή δέσμευση. Δείξτε ότι η ασφάλεια είναι αμοιβαίος στόχος. Ρωτήστε: «Πώς μπορούμε μαζί να διασφαλίσουμε ότι θα αισθάνεσαι πιο ασφαλής και παραγωγικός;»

Εξατομικευμένη καθοδήγηση (coaching). Δώστε ανατροφοδότηση που εστιάζει στη συμπεριφορά, όχι στον χαρακτήρα. Αντί για «Καλά δεν προσέχεις καθόλου το χάλασες», πείτε: «Όταν δεν φοράς τον εξοπλισμό σωστά, αυξάνεται ο κίνδυνος τόσο για σένα όσο και για την φθορά του εξοπλισμού. Θα σου δείξω έναν πιο σωστό τρόπο να τον φοράς και να αποφύγουμε στο μέλλον άλλες αστοχίες.»

Μπορεί ο εργαζόμενος να έχει άλλες αιτίες θυμού, οι οποίες κορυφώνονται με αφορμή ένα ζευγάρι γάντια που δεν τον βολεύουν. Π.χ. «Αυτά τα γάντια πού τα βρήκατε; Δεν μπορώ να κάνω σωστά τη δουλειά μου! Τίποτα καλύτερο δεν βρήκατε να πάρετε;»

Εδώ μπορείτε να δείτε ότι υπάρχει ένα αντικειμενικό θέμα με τα γάντια και να μην εστιάσετε στην κατηγορία περί προμήθειας φθηνών γαντιών αμέσως. Η απάντησή σας μπορεί να είναι π.χ.: «Αντιλαμβάνομαι ότι τα γάντια για κάποιο λόγο δεν σε εξυπηρετούν. Θέλεις να μου δείξεις πού ακριβώς υπάρχει αστοχία και πώς αυτό δημιουργεί πρόβλημα στην εργασία σου;» Εφόσον αυτό διευθετηθεί, μετά μπορεί να γίνει μια συζήτηση πιο ήρεμα αναφορικά με την προμήθεια των γαντιών και πιθανές προτάσεις που πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά από τον τελικό χρήστη στο πεδίο.

Ζητήστε του να προτείνει ο ίδιος βελτιώσεις στη διαδικασία. Έτσι μετατρέπεται από θυμωμένο εργαζόμενο σε έναν παραγωγικό συνεργάτη.

Η συνεπής παρακολούθηση του προβλήματος που τέθηκε υπόψη μας, επιτρέπει λίγες μέρες αργότερα να δούμε πώς εξελίσσεται η εφαρμογή των κανόνων ασφαλείας και εάν οι προτάσεις μας έχουν υιοθετηθεί.

Η θετική ενίσχυση είναι σημαντική για την ψυχολογία του εργαζόμενου. Αναγνωρίστε τη βελτίωση του άμεσα καθώς η θετική ανατροφοδότηση ενισχύει τη συνεργασία και την εμπιστοσύνη.

Διαχείριση Θυμωμένου Προϊσταμένου (Η οπτική από την μεριά του εργαζομένου)

Ο θυμός στον χώρο εργασίας δεν εκδηλώνεται μόνο από εργαζομένους προς την εποπτεία και γενικότερα τους προϊσταμένους. Μερικές φορές, μπορεί να προέρχεται από τον ίδιο τον προϊστάμενο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο εργαζόμενος πρέπει να παραμείνει ψύχραιμος και επαγγελματίας και να αποφύγει να απαντήσει στον θυμό με θυμό.

Η διατήρηση της ψυχραιμίας σας είναι σημαντική, αφήστε τον προϊστάμενο να εκφράσει την ανησυχία του. Χρησιμοποιήστε και εδώ ενεργητική ακρόαση (νεύματα, σύντομες επιβεβαιώσεις) ώστε να νιώσει ότι ακούγεται. Μην βιάζεστε να απαντήσετε.

Εστιάστε μόνο στα γεγονότα και χρησιμοποιήστε φράσεις όπως «Καταλαβαίνω την απογοήτευσή σας για το αποτέλεσμα του έργου, επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω τα βήματα που ακολουθήθηκαν» για να επαναφέρετε τη συζήτηση σε παραγωγικό πλαίσιο.

Η οριοθέτηση της συμπεριφοράς, είναι πολύ σημαντική ειδικά αν η συμπεριφορά γίνει προσβλητική ή απειλητική, θέστε όριο με ευγένεια αλλά σταθερότητα, π.χ. «Θα συνεχίσουμε τη συζήτηση μόνο με εφόσον υπάρχει σεβασμός και χαμηλοί τόνοι μεταξύ μας.»

Άμεσα Μέτρα Ασφαλείας και Οριοθέτησης

Κρατήστε απόσταση όσο το μήκος του χεριού σας, μην μπαίνετε στο προσωπικό χώρο του συνομιλητή σας. Θέστε άμεσα όρια στην συζήτηση εάν παρεκτρέπεται. Π.χ.  «Αν συνεχίσετε έτσι, θα διακόψουμε τη συζήτηση.»
Αν η συμπεριφορά συνεχιστεί: «Διακόπτω τη συζήτηση τώρα και θα συνεχίσουμε όταν ηρεμήσετε.»

Προσοχή, αν υπάρχει αίσθηση απειλής, αποχωρήστε άμεσα προς ασφαλές σημείο.

Αναζήτηση μάρτυρα: Αν η κατάσταση είναι σοβαρή, ζητήστε την παρουσία συναδέλφου ή του υπευθύνου ασφαλείας.

Ενέργειες Μετά το Περιστατικό

  • Άμεση τεκμηρίωση: Καταγράψτε αμέσως ώρα, τοποθεσία, ακριβείς φράσεις, ενέργειες, μάρτυρες. Η ακρίβεια είναι κρίσιμη.
  • Ενημέρωση ανωτέρας αρχής ή HR, υποβάλετε γραπτή αναφορά βασισμένη στα γεγονότα και όχι στα συναισθήματα.
  • Ελέγξτε τις διαδικασίες για εκφοβισμό ή παρενόχληση βάσει του εσωτερικού κανονισμού της εταιρίας.
  • Αν το περιστατικό σας προκάλεσε στρες ή ψυχολογική δυσφορία, ζητήστε βοήθεια από επαγγελματία ψυχικής υγείας ή από το εταιρικό πρόγραμμα υποστήριξης (εάν υπάρχει).

Η διαχείριση του θυμού, είτε προέρχεται από εργαζόμενο είτε από προϊστάμενο, αποτελεί κρίσιμη συνιστώσα μιας ώριμης κουλτούρας ασφάλειας. Η ψυχραιμία, ο σεβασμός, η ενσυναίσθηση και η τεκμηρίωση δεν είναι απλώς επαγγελματικές συμπεριφορές· είναι μηχανισμοί πρόληψης κινδύνου και ενίσχυσης εμπιστοσύνης σε κάθε εργασιακό περιβάλλον.

Άρθρο του Ιωάννη Σ. Ρέτσιου
Ο Ιωάννης Σ. Ρέτσιος είναι σύμβουλος Health & Safety και εκπαιδευτής μέσων ατομικής προστασίας, με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας πεδίου. Εξειδικεύεται στον εξοπλισμό και τις λύσεις αντιμετώπισης για επικίνδυνα υλικά (Haz.Mat) και καταστάσεις έκτακτης ανάγκης C.B.R.N.e., παρέχοντας ολοκληρωμένη τεχνογνωσία σε οργανισμούς και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε απαιτητικά περιβάλλοντα.  https://www.linkedin.com

Τεκμηρίωση και Πηγές

Το άρθρο βασίζεται σε διεθνή πρότυπα και αρχές διαχείρισης επαγγελματικής ασφάλειας και ψυχοκοινωνικής υγείας, όπως ορίζονται από την ILO (ILO-OSH 2001) και το ISO 45003:2021, καθώς και σε βιβλιογραφία σχετικά με τη συναισθηματική νοημοσύνη και την ενσυναίσθηση στην εργασία (Goleman, 1995).

Οι απόψεις που διατυπώνονται εκφράζουν τον συγγραφέα και δεν υποκαθιστούν τις επίσημες πολιτικές ή κανονισμούς της εκάστοτε επιχείρησης.

  • International Labour Organization (ILO) – Guidelines on Occupational Safety and Health Management Systems (ILO-OSH 2001).
  • ISO 45003:2021 – Psychological health and safety at work
  • Boyatzis, R., Goleman, D., & McKee, A. (2002). Primal Leadership: Realizing the Power of Emotional Intelligence. Harvard Business School Press.
  • Fisher, R., Ury, W. L., & Patton, B. (2011). Getting to Yes: Negotiating Agreement Without Giving In. Penguin Books.
  • Rosenberg, M. B. (2015). Nonviolent Communication: A Language of Life. PuddleDancer Press.
Αξιολογήστε το άρθρο!
[Σύνολο: 0 Μέσο: 0]
Tags: ΥΑΕ

Continue Reading

Previous: Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη;
Next: Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται

Trending

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται 1

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται

Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας 2

Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας

Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη; 3

Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη;

The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective 4

The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης 5

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ 6

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ

Related Stories

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης
1 min read
  • Ιωάννης Ρέτσιος
  • Πυρόσβεση & Πυρασφάλεια

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης

36
Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ
1 min read
  • Συμβουλές
  • Υγιεινή & Ασφάλεια

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ

22
Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals
7 min read
  • Special Articles in English
  • Ιωάννης Ρέτσιος

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals

29

Χορηγούμενη

Search&Rescue

Πυροσβεστικό Σώμα

Χορηγούμενη

Search&Rescue

Τελευταία άρθρα

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται 1

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται

Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας 2

Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας

Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη; 3

Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη;

The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective 4

The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης 5

Σωλήνες Πυρόσβεσης: Σύγχρονες Προδιαγραφές, Υλικά και Πρακτικές Χρήσης

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ 6

Οδηγίες για τον ασφαλή χειρισμό του υγραερίου από την Πετρογκάζ

Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα 7

Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals 8

Chemical Protective Suits Communication Guide: Seven Essential Hand Signals

Οξεία Μέθη και Αλκοολική Δηλητηρίαση: Οδηγός Πρώτων Βοηθειών 9

Οξεία Μέθη και Αλκοολική Δηλητηρίαση: Οδηγός Πρώτων Βοηθειών

Πυρίμαχες Κουβέρτες: Τι Είναι, Πώς Λειτουργούν και Πότε Χρησιμοποιούνται 10

Πυρίμαχες Κουβέρτες: Τι Είναι, Πώς Λειτουργούν και Πότε Χρησιμοποιούνται

RSS News

  • Τσίπρας: Νέα προδημοσίευση από την «Ιθάκη» – «Η Μέρκελ άφωνη» [βίντεο] 18.11.2025
    Οι συνομιλίες και το παρασκήνιο πριν και μετά την ανακοίνωση του δημοψηφίσματος της 5ης Ιουλίου
  • Reimagine Tourism in Greece: Τουρισμός, μνημεία και κλιματική κρίση 18.11.2025
    Τι συζητήθηκε στο πάνελ όπου συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας της Ακαδημίας Αθηνών Χρήστος Ζερεφός, ο ομότιμος καθηγητής Τουριστικής Ανάπτυξης στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο Πάρις Τσάρτας, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, Γεώργιος Πελεκανάκης και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της TRYFON LEISURE AND LUXURY VILLAS A.E, Δημήτρης Τρυφωνόπουλος.
  • Γέρακας: Συνελήφθη 30χρονος μοτοσικλετιστής που έτρεχε με 205 χλμ/ώρα στη Μαραθώνος 18.11.2025
    Οπως προέκυψε, του είχε ήδη αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης από τον Σεπτέμβριο.
  • Πολωνία: Οι ρωσικές μυστικές υπηρεσίες πίσω από το σαμποτάζ στους σιδηροδρόμους 18.11.2025
    «Ολα δείχνουν ότι οι ρωσικές μυστικές υπηρεσίες βρίσκονται πίσω από τη δολιοφθορά», σύμφωνα με την κυβέρνηση της Πολωνίας.
  • Τζαμάλ Κασόγκι: Η χήρα του βρίσκει «πολύ οδυνηρή» τη συνάντηση του Τραμπ με τον Σαουδάραβα πρίγκιπα διάδοχο 18.11.2025
    Επικριτής της σαουδαραβικής εξουσίας αφού ήταν προηγουμένως προσκείμενος σε αυτή, ο Τζαμάλ Κασόγκι, κάτοικος Ηνωμένων Πολιτειών, δολοφονήθηκε στις 2 Οκτωβρίου του 2018 μέσα στο προξενείο της χώρας του στην Κωνσταντινούπολη από ομάδα πρακτόρων από τη Σαουδική Αραβία.
  • Reimagine Tourism in Greece: To νέο ελληνικό «μοντέλο» και οι προκλήσεις 18.11.2025
    Τι συζήτηθηκε στο πάνελ όπου συμμετείχαν ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, ο ανώτερος γενικός διευθυντής της Τράπεζας Πειραιώς, Αναστάσιος Τζούρος, ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΔΣ της Attica Group, Κυριάκος Μάγειρας, ο CEO της Fraport Greece, Alexander Zinell και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γιάννης Χατζής
  • Εκπρόσωπος ΥΠΕΞ: «Η Ελλάδα επιδιώκει να είναι παρούσα στην ανοικοδόμηση της Γάζας» 18.11.2025
    «Η Ελλάδα επιδιώκει να είναι ενεργώς παρούσα στη Γάζα, τόσο στον ανθρωπιστικό τομέα όσο και στην ανοικοδόμηση και ανασυγκρότηση», δήλωσε η εκπρόσωπος του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών.
  • Αρχεία Επσταϊν: Η Βουλή αναμένεται να ψηφίσει δημοσιοποίησή τους 18.11.2025
    Δύο ημέρες αφότου ο Τραμπ εγκατέλειψε την αντίθεσή του στο μέτρο, η ψηφοφορία είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα δώσει το πράσινο φως για τη δημοσιοποίηση όλων των μη διαβαθμισμένων αρχείων της υπόθεσης στη Γερουσία.
  • Φεστιβάλ Ημέρες Ιστορίας: Μνήμες και μεταμορφώσεις της Κρήτης από την Ενωση έως το 1945 18.11.2025
    Με θεματικές συζητήσεις, παρουσιάσεις βιβλίων, μουσικές αφηγήσεις, φωτογραφικές εκθέσεις και προβολές ντοκιμαντέρ, το φεστιβάλ πραγματοποιείται από 25 έως 29 Νοεμβρίου 2025 στο Πνευματικό Κέντρο Χανίων και στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης».
  • Θεσσαλονίκη: Στη φυλακή 51χρονος που βίαζε ανήλικη φίλη της κόρης του 18.11.2025
    Καταδικάστηκε τελεσίδικα σε 9ετή κάθειρξη – Η δικογραφία στηρίχθηκε σε όσα κατήγγειλε η παθούσα και περιλάμβανε τέσσερα περιστατικά σεξουαλικής κακοποίησης
  • Ιβο Πογκορέλιτς στην «Κ»: «Ο Ραχμάνινοφ μας άφησε μια μουσική γεμάτη δύναμη ζωής» 18.11.2025
    «Το κοινό πρέπει να φεύγει έχοντας πάρει μαζί του κάτι ουσιαστικό – μια σκέψη, μια συγκίνηση, μια αίσθηση εσωτερικής τάξης», λέει ο Ιβο Πογκορέλιτς.

RSS Fire Rescue 1

  • Built to withstand fire — but not the silence 17.11.2025
    Firefighters face a unique crisis where physical dangers are matched by mental and emotional tolls—fueled by silence, cultural pressure and systemic neglect
  • When the smoke clears: What firefighters need to talk about ... but don’t 17.11.2025
    Firefighters’ resilience often masks deep-rooted struggles tied to trauma, neurodivergency and cultural expectations — issues that demand open dialogue and systemic change
  • Are firefighters really so unique? 17.11.2025
    Understanding the 'why' behind mental health challenges in the fire service
  • 'What doesn't kill you will haunt you' 17.11.2025
    Exploring the haunting cost of heroism in the American fire service
  • Behind the mask: Uncovering the root causes of mental health challenges in the fire service 17.11.2025
    Despite greater awareness and support, firefighters still face high rates of PTSD, depression and suicide
  • Acting FEMA chief resigns after 6 months 17.11.2025
    David Richardson reportedly distanced himself from day-to-day operations before resigning from the nation’s top disaster agency
  • Jury awards widow, daughters $31.5M in Ill. LODD trial 17.11.2025
    A jury found two Rock Falls fire chiefs and the city liable, ruling their decisions led to Sterling Lieutenant Garrett Ramos' fall through a floor and into a basement
  • Man charged in 2022 Baltimore rowhome fire that killed 3 firefighters 17.11.2025
    Prosecutors say an external ignition source started the blaze, which led to a collapse that killed three Baltimore City firefighters and injured three others
  • Cincinnati considers charging nursing homes up to $1K for non-emergency lift assists 17.11.2025
    City leaders say the proposed fees could save taxpayers millions and push care facilities to improve how they assist residents

Αυτό το διαβάσατε;

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται
1 min read
  • Δασοπροστασία

Τα τελευταία δεδομένα επιβεβαιώνουν: Οι δασικές πυρκαγιές επιδεινώνονται

7
Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας
1 min read
  • Ιωάννης Ρέτσιος
  • Υγιεινή & Ασφάλεια

Διαχείριση Δύσκολων Συμπεριφορών (OHS): Η Δύναμη της Ψυχραιμίας στο Χώρο Εργασίας

13
Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη;
1 min read
  • Πρώτες Βοήθειες

Πρώτες Βοήθειες – Μόδα ή Επιστήμη;

8
The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective
6 min read
  • Special Articles in English
  • Συμεών Μπανός

The Vital Role of Incident Command in Firefighting: A Global Perspective

23
Τα πνευματικά δικαιώματα των κειμένων, των φωτογραφιών και των άλλων επιμέρους στοιχείων ανήκουν στο Firepedia.gr και οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παρουσίαση στο κοινό, ραδιοτηλεοπτική μετάδοση ή αναμετάδοση, ψηφιακή εκπομπή, ψηφιακή ραδιοτηλεοπτική αναμετάδοση και γενικά οποιαδήποτε χρήση, εκμετάλλευση ή διάδοση οποιουδήποτε στοιχείου σε έντυπη, ηλεκτρονική, ψηφιακή ή οποιαδήποτε άλλη μορφή και με οποιοδήποτε μέσο μέρους ή του συνόλου του κόμβου του Διαδικτύου του Firepedia.gr απαιτεί προηγούμενη άδεια από τον Διαχειριστή του.

Απαγορεύεται η Αναδημοσίευση άρθρων και κειμένων του περιοδικού μας χωρίς έγκριση, επιτρέπουμε την μερική αναδημοσίευση άρθρων (1/3) με ενεργή παραπομπή (link) στην ιστοσελίδα μας, Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Σημείωση: Ο νόμος 2121/1993 είναι επικαιροποιημένος μέχρι και το ν. 4761/2020 (ΦΕΚ A' 248/13.12.2020)

Τα άρθρα μας έχουν καθαρά συμβουλευτικό και ενημερωτικό χαρακτήρα & σκοπό και ανανεώνονται ή τροποποιούνται συνεχώς ή κατά τακτά χρονικά διαστήματα. Δεδομένης δε της φύσης και του όγκου του διαδικτύου και της συνεχούς ροής ή/ και μεταβολής των μεταδιδόμενων μέσω αυτού πληροφοριών, οι Πληροφορίες παρέχονται από την Ιστοσελίδα του Fire Rescue Pedia ως έχουν, χωρίς να παρέχεται από το Fire Rescue Pedia οιαδήποτε εγγύηση, ιδίως ως προς την πληρότητα, επάρκεια ή και την χρονική επικαιροποίησή τους.



Εμπορική Εκμετάλλευση - FORMULA ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΡΕΣ ΑΕ ΙΕΠΥΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES | ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - CONTACT US | PARTNERS

Fire Rescue Pedia © 2000 - 2025 | Powered by Pressidium® Managed WordPress Hosting
Fire Rescue Pedia | Knowledge for life
Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
  • Διαχείριση επιλογών
  • Διαχείριση υπηρεσιών
  • Manage {vendor_count} vendors
  • Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
  • {title}
  • {title}
  • {title}